علی مقداری دبیر همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور و استاد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی خارج از کشور سفیران علمی و فرهنگی ما هستند، گفت: این دانشجویان در طول تحصیل نیاز دارند با ما در ارتباط باشند و مشکلات آنها برطرف گردد که این همایش برای برقراری این ارتباط برگزار می‌شود.

دبیر همایش درباره تعداد افراد برای شرکت در این همایش بیان کرد: کل ثبت‌نامیها از قاره‌های مختلف هستند که 217 نفر ا‌ز آقایان و 63 نفر از آنها خانم هستند که در مقاطع تحصیلی دکترا،  پسادکترا، لیسانس و فوق لیسانس در خارج از کشور درحال تحصیل هستند.

وی درباره اولویت انتخاب افراد برای این همایش گفت: اولویت انتخاب با افرادی است که به تازگی دانشجو شده‌اند و برای ارتباط بیشتر با دانشجویان خارج از کشور یا دانشجویانی که در حال تحصیل در ترم آخر و در حال دفاع از پایان‌نامه‌هایشان هستند و دانشجویانی که از لحاظ علمی و فرهنگی برجسته هستند، نیاز دارند.

علی مقداری درباره ترکیب تعداد افراد حاضر در این همایش افزود: 5 نفر در مقطع پسادکترا، 62 نفر در مقطع دکترا، 9 نفر در مقطع فوق‌لیسانس و 3 نفر در مقطع لیسانس ترکیب این افراد را تشکیل می‌دهند.