جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات علیه مسلمانان کشمیر، اظهار کرد: جنایاتی که در منطقه جامو و کشمیر صورت گرفته است، مسائلی است که ریشه تاریخی دارد.

 

وی با بیان اینکه جریان هندوئیسم در منطقه کشمیر همواره دین مبین اسلام و مسلمانان هندوستان را مورد هجمه قرار می دهند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که مسلمانان این منطقه نسبت به مسائل احکام دین، فرهنگ اسلامی و حاکمیت ارزش های دینی و اسلامی بسیار پایند هستند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مسلمانان کشمیر را بر اصول و احکام دین بسیار متعهد دانست و تصریح کرد: از این رو حاکم هندوستان به صورت متعدد با برخوردهای نظامی مسلمانان این منطقه را مور هجمه قرار داده  است اما مسلمانان مومن این منطقه حتی یک قدم از مواضع دینی خود عقب نشینی نکرده اند.

 

وی با تأکید بر اینکه حاکم کشمیر وابسته به پاکستان است، ابراز کرد: دولت هندوستان با سختگیری های متعصبانه با مسلمانان به مقابله بر می خیزد و در مقابل مردم مسلمان جامو و کشمیر با دست خالی و بدون هیچ امکاناتی مقاومت می کنند.

 

کریمی قدوسی با بیان اینکه در مسئله کشمیر، فرهنگ مورد هجمه قرار گرفته است، بیان کرد: دولت هندوستان حقوق مسلمانان را رعایت نمی کند از این رو سالهاست مردم کشمیر و جامو می خواهند مثل پاکستان مستقل شده و مرکزی مستقر کنند.

 

وی با اشاره به پیگیری این جنایات در سازمان های بین المللی، اضافه کرد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران باید در مقابل جنایات علیه مسلمانان کشمیر و جامو باید موضع گیری کند و همچنین مردم مسلمان این منطقه نیز در مقابل این جنایات برخورد قاطع داشته باشند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر امور خارجه ایران با وزرای هندوستان تماس تلفنی برقرار کرده و در مقابل این جنایات موضع سکوت را اختیار نکند.

 

وی بیان کرد: همچنین در جایی که موضوع جنایات علیه مسلمانان کشمیر در سازمان ملل مطرح می شود، نماینده مردم باید از حقوق مسلمانان این منطقه حمایت کند.