بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 27 تیر) در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف درباره تحولات منطقه، حادثه تروریستی در فرانسه و کودتای ترکیه سخن گفت.

وی موضوع اول مورد بحث وزیر خارجه را لابی‌های شناخته شده در کنگره آمریکا که به دنبال ایران‌هراسی هستند عنوان کرد و اظهار داشت: این لابی‌ها به دنبال این هستند که فضای کسب و کار کشور ما را نامناسب جلوه دهند که خوشبختانه با پیگیری‌های مجموعه دولت اعم از وزارت امور خارجه و دوستانی که این وظیفه را بر عهده دارند، رفع شده و سرمایه‌گذاری در کشور ما رو به رشد است.

*** حادثه تروریستی فرانسه سبقه مذهبی ندارد

نعمتی گفت: موضوع بعدی مطرح شده از سوی آقای ظریف حادثه تروریستی فرانسه بود که ارزیابی دوستان وزارت خارجه بر این است که دو اتفاق اخیر تروریستی در فرانسه سبقه مذهبی آنچنانی ندارد بلکه عاملان آن افرادی هستند که نسل دوم و سوم مهاجران از کشورهای دیگر بوده که در فرانسه حضور دارند و به نوعی انتقام‌گیری اجتماعی بر آنها مترتب شده است.

وی ادامه داد: آقای ظریف تصریح کرد وزارت امور خارجه هر گونه حادثه تروریستی اعم از آنها که به دست گروه‌های تند الحادی و یا به دست افراد غیرمذهبی صورت می‌گیرد را محکوم می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اتفاقات ترکیه را مبحث سوم طرح شده از سوی وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس برشمرد و گفت: آقای ظریف خاطرنشان کردند که تعدادی از ارتشیان ترکیه کودتای اخیر را انجام دادند و شورای عالی امنیت ملی و دوستانی که باید نسبت به این موضوع مرتبط باشند مسائل را رصد کردند.

وی بیان داشت: وزیر امور خارجه طی تماس با همتای ترکیه‌ای خود این کودتا را محکوم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف اعلام کرد که ما اصولا هر گونه کودتایی را در هر نقطه دنیا محکوم می‌کنیم و معتقدیم مردم باید در مردم‌سالاری نقش داشته باشند.