«دنیس مولنبرگ» مدیر عامل شرکت هواپیمایی «بوئینگ» اظهار داشت که این شرکت از قرارداد 17.6 میلیارد دلاری فروش هواپیمای مسافربری که به طور موقت با ایران امضا کرده است، از دولت آمریکا پیروی می‌کند.

به نوشته وبگاه «بیز جورنالز» مدیر عامل بوئینگ روز گذشته جمعه در حاشیه صدمین سالگرد افتتاح این شرکت در جمع کارمندان بوئینگ اظهار داشت: «به طور کامل در مسئله فروش هواپیما به ایران در کنار دولت آمریکا قرار داریم.»

وی در ادامه سخنان خود گفت: «برای بوئینگ "دولت" به معنای پیروی از قوه مجریه باراک اوباما رییس جمهور است نه منتقدان پر سر و صدا در کنگره که اوایل این ماه رای به مسدود کردن معامله بوئینگ با ایران دادند.»

بر اساس این گزارش، قرارداد بوئینگ با ایران شامل یادداشت تفاهم مقدماتی با شرکت «ایران ایر» است. بوئینگ قصد دارد 80 فروند هواپیمای مسافربری به ایران بفروشد و دستکم 29 هواپیمای دیگر را نیز به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار این کشور قرار دهد و بدین طریق ارزش این قرارداد برابر با 25 میلیارد دلار می‌شود.

مدیر عامل بوئینگ در ادامه سخنان خود گفت: «گام بعدی این پروسه از طریق اخذ مجوز دولتی صورت می‌گیرد. اگر بوئینگ این تاییده را کسب کند، به سوی امضا قرارداد فروش می‌رود.»

مولنبرگ در خاتمه افزود که توافق بالقوه با ایران ایر فرصتی مطلوب و نشانگر رشد مشاغل تولیدی قابل توجه در آمریکا است.