سرتیپ دوم محمدقاسم فهمیده امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 13 سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور آیت‌الله خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان کرمان و جمعی از مسئولان استان در حسینه ثارالله شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به امنیت و جایگاه سرباز و تکریم آن اظهار داشت: سربازان بالاترین امانت الهی و سازمانی در نیروی زمینی ارتش هستند.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی سربازمحور است گفت: سرباز در تمامیت ارزی امنیت به وجود می‌آورد و بیش از 2.5 میلیون نفر از جوانان این مملکت با متوسط بیش از 20 ماه سربازی در دوران دفاع مقدس خدمت کردند.

معاون اجرایی فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برگزاری جشنوارهای جوان سرباز که در راستای تجلیل و تکریم از سربازان انجام می‌شود و در دستور کار همه ساله ارتش است بیان کرد: جشن ازدواج سربازان را 10 استان برگزار شده است و تاکنون بیش از 800 زوج از سربازان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

سرتیپ دوم فهمیده با اشاره به اینکه ارتقا حقوق سربازان پیگیری می‌شود و در بومی‌سازی آنها نیز تلاش می‌شود تصریح کرد: نشریه و مجله سرباز منتشر شد تا به شکل تخصصی به این قشر عزیز و فداکار پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در حادثه واژگونی اتوبوس که در حین اعزم به مرخصی اتفاق افتاد، همه را داغدار و پرسنل ارتش را عزادار کرد افزود: ارتش با تشکیل سریع ستاد بحران در صحنه حضور یافت و هیچ‌گاه یاد و خاطره این 13 سرباز از یاد نمی‌رود.

معاون اجرایی فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: همه وظایف قانونی و شرعی و انسانی خود را برای حمایت از خانواده‌های سربازان انجام می‌دهیم.

سرتیپ دوم فهمیده تصریح کرد: فرماندهی نیروی زمینی ارتش هر آنچه که شایسته پشتیبانی بود، پیگیری کرد و تمام تلاش خود را در خدمت به این خانواده‌ها انجام می‌دهد.