به گزارش پارس ، به نقل از فارس، حجت الله ملاصالحی امروز در پانصد و چهلمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص اعتراض اعضای شورای شهر به ساخت وسازهای غیر قانونی در تپه های عباس آباد گفت: در زمان مدیریت کرباسچی در شهرداری تهران، این زمین ها به ۴۰ قطعه تقسیم شد و در اختیار ۴۰ دستگاه قرار گرفت که در حال حاضر تنها پنج نهاد در این زمین ها ساخت و ساز کرده اند و توانسته ایم ۳۵ نهاد دیگر را از زمین های عباس آباد لغو سند کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبات نهادهایی که از تپه های های عباس آباد کنار گذاشته شده اند، اظهار داشت: اعداد سنگینی است که در دادگاه ها نیز به همین دلیل بنده را محکوم کرده اند.

ملاصالحی با تأکید بر این موضوع که برخی از این نهادها، بانک ها هستند، گفت: به دلیل کنار گذاشته شدن از این پروژه و پرداخت هزینه های زمین، ترازهای مالی آنها بر هم خورده و معلوم نیست که چه کسی باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی در خصوص پرداخت اجاره بهای زمین های تصرف شده توسط اداره برق، گفت: ۳۴ هزار متر زمین در اختیار اداره برق قرار داشت که اجاره خود را پرداخت نمی کرد، بر این اساس پس از محکومیت در دادگاه، مبلغ تعیین شده از حساب آنها کسر شد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز در خصوص مخالفت شورای شهر با ساخت وساز بانک مرکزی در این نقطه شهر که ریه تنفسی شهر است، گفت: با وجود مخالفت های شورا، بانک مرکزی با رای کمیسیون ماده ۵ اجازه ساخت وساز را گرفت و حالا هم نسبت به ساختمان سازی خود این سازمان ها اعتراض داریم.