هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، با اشاره به لابی گری حسین فریدون، دستیار رئیس جمهور در انتصاب مدیرعاملان میلیاردی بانک ها اظهار داشت: بنده نه تنها نسبت به این مسئله بلکه نسبت به بسیاری از موضوعاتی موجب به وجود آمدن این فسادهای مالی شدند انتقاد دارم.

 

وی ادامه داد: نتیجه گروه گرایی، باندگرایی و فامیل بازی می شود ناشایسته سالاری، ناکارآمدی، کنار گذاشتن تعهد و تخصص؛ بنابراین از آقایانی که نه تعهد و نه تخصص داشته باشند امکان بروز هر گونه اقدام خلافی وجود دارد.

 

خادمی تصریح کرد: ما باید به سمتی برویم که دنیا رفته است امروزه در همه جای دنیا فعالیت ها براساس کارِ کارشناسی و شایسته سالاری انجام می گیرد و شایسته ها انتخاب می شوند و کاری به اینکه چه کسی جزء کدام باند یا گروه است ندارند.

 

نماینده مردم ایذه در مجلس با بیان اینکه برادر رئیس جمهور نباید در انتصاب افراد دخالت میکرد؛ افزود: من که نماینده مجلس هستم نباید اجازه دهم تا افراد خانواده ام بخواهند در موضوعات مربوط به مجلس ورود پیدا کنند که اگر این گونه شود حتما فساد ایجاد خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: کاش تنها بحث حقوق های نجومی مطرح بود مطمئن باشید کسانی که حاضرند حقوق های این چنینی دریافت کنند در سوء استفاده از پست شان درآمدهای جانبی وحشتناکی دارند به این دلیل است که کشوری همچون ما که دارای منابع عظیمی همچون نفت و گاز و ... است اما اکثر جوانان مان بیکار هستند و فقر بیداد می کند این در حالی است که کشورهایی که براساس شایسته سالاری اداره می شوند همچون آلمان که از هیچ یک از منابع نفتی و گازی برخوردار نیست اما غول صنعتی اروپا است و اروپای شرقی را هم ساپورت می کند.

 

خادمی بیان داشت: در کشور ما باندهای مختلفی تشکیل شده که البته مختص یک دولت نیست و همه دولت ها در زمان خودشان این باندبازی‌ها را دارند؛ اگر خواهان حل مشکلات هستیم باید یک بار برای همیشه نظام و دولتمردان از فساد اقتصادی پرده‌برداری کند چون در بسیاری از بخش ها فساد وجود دارد.

 

نماینده مردم ایذه در خانه ملت با اشاره به برکناری دسته جمعی رئیس و اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی، افزود: مگر با برکناری چند نفر معدود، مسئله فساد مالی حل می شود؟ پشت پرده از این افراد معذرت خواهی کرده و حتی امتیازاتی نیز به آنها می دهند؛ مقام معظم رهبری همواره در خصوص جلوگیری از بستر فساد در کشور فرمایشاتی دارند که مسئولان به آن توجه نمی کنند.

 

خادمی بیان داشت: اگر این فساد مالی در کشوری مانند چین، ژاپن و یا کره به وجود می آمد دولت خودش کنار می رفت و استعفا می داد اما از آنجایی که ما جربزه اعتراف به اشتباهات‌مان را نداریم هرگز چنین اقدامی انجام نمی دهیم؛ از این روست که امروز شاهد دو طبقه ثروتمند، رانت خوار و نوکیسه و طبقه فقیر و بیکار در کشور هستیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه منشاء اصلی فسادهای اقتصادی از دولت ها آغاز می شوند، تصریح کرد: به همین دلیل در مقابل چشم‌مان به فساد اقدام می کنند.

 

وی تاکید کرد: افرادی که حقوق های نجومی گرفتند باید پول ها را برگردانند و بررسی کنند از زمان ورودشان به دستگاه های دولتی چقدر سرمایه داشتند و مابقی آن را از کجا آوردند؛ هر اندازه که اضافه گرفته باشند نامش دزدی او دست کردن در جیب مردم روستاهای ایران است.

 

خادمی یادآور شد: در بسیاری از روستاهای ایران مردم حاضر هستند با ماهی 100 یا 200 هزار تومان زندگی کنند؛ در برخی از نقاط کشور شاهد هستیم که مزار شهدا نشست کرده است و نیاز به ترمیم و مرمت دارد اما مردم توان مالی برای بازسازی آن را ندارند و حتی بنیاد شهید هم به سراغ آنها نرفته است، این در حالی است که از  سوی دیگر شاهد حقوق های نجومی برخی مسئولان هستیم.

 

عضو کمیسیون انرژی در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود به سمت یک مدینه فاضله حرکت کنیم اما متاسفانه با وجود عده ای افراد نوکیسه و تازه به دوران رسیده این امر محقق نشده است؛ متاسفانه فساد در حال نهادینه شدن است و تا زمانی که نظام تصمیم نگیرد این مشکل را به صورت ریشه ای حل کند شاهد ادامه این روال خواهیم بود.