سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص حمله انتحاری به کنسولگری آمریکا در عربستان گفت: رویدادهایی که باعث ناامنی در کشور عربستان می شود به ویژه در ایامی که حجاج به این کشور سفر می کنند نشان می دهد رژیم آل سعود با بحران های جدی درونی روبه روست.

 

وی ادامه داد: این کشور از یک سو در برگزاری کنگره عظیم مسلمین (حج) ناتوان عمل کرد و از سوی دیگر در چند روز اخیر نیز شاهد رخ داد چنین حوادثی در عربستان بودیم که افرادی مجروح شدند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: این اتفاقات نشان دهنده آن است که حج ناامن است و در سال های گذشته نیز عربستان سعی می کرد با فرافکنی اتفاقات و ناامنی های رخ داده در ایام حج را به گردن سایر حجاج بیندازد و عنوان کند ایرانیان منشا این ناامنی ها هستند.

 

نقوی حسینی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دیگر حجاج ایرانی در عربستان حضور ندارند ادامه داد: این اتفاق نشان دهنده بی کفایتی آل سعود در اداره حج ابراهیمی است و ما نگران آنیم که این قبیل اقدامات تروریستی در ایام حج واجب نیز رخ دهد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی از این پس حملات تروریستی در رژیم آل سعود و آمریکا افزایش خواهد یافت چون همان طور که شاهد بودیم حملات تروریستی در کشورهای حامی تروریست مثل ترکیه نیز افزایش یافت بنابراین رژیم آل سعود و ایالات متحده نیز حتما دچار طوفان تروریست خواهند شد و آمریکا و رژیم آل‌سعود باید تاوان حمایت های خود از تروریست را بپردازند.