حجت الاسلام "پژمانفر"، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی کاملا امن خواهند بود و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شوند، تصمیم برای راه‌اندازی ۳ شبکه اجتماعی ایرانی در فضای مجازی را مورد استقبال کمیسیون خود دانست.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: "فیلترینگ شدنی نیست و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه نیز نتوانسته جلوی ورود محتویات تخریب‌گر را بگیرد به‌همین دلیل ایجاد شبکه‌های داخلی برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی و جلوگیری از بسیاری مضرات دیگر ضروری است.

وی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی داخلی کاملا امن خواهند بود و رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شوند به‌همین دلیل معتقدم باید به ظرفیت‌های داخلی اعتماد و موجبات رشد آن‌ها را فراهم کرد. این شبکه‌ها در کنار فواید فرهنگی، چندین هزار شغل ایجاد خواهند کرد و با کیفیت بالاتر و ارزان‌تر مطالبات مردم را پاسخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» به معنای منع مردم از شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام نیست و آن‌ها مختار به انتخاب هستند. کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کند و انتظار می‌رود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جوانان خلاق ایجادکننده این شبکه‌ها به درستی حمایت کند".