سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و‌ فرهنگ ترافیک پلیس راه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه‌ای که در وزارت کشور برگزار شد همه سازمان‌ها برنامه خود را تشریح کردند. 

وی ادامه داد: ما دو‌ بحث را در این جلسه دنبال کردیم. پلیس راهنمایی رانندگی با آمادگی تمام شبانه روز در این تعطیلات حضور خواهیم داشت. 

سرهنگ جهانی تصریح کرد: در این ایام کوتاه عزیزان در راه داری باید تلاش کنند، همچنین از مدیران شهرستانی می‌خواهیم که اصرار نکنند که مردم از داخل شهر‌ها عبور کنند. 

وی افزود: از رسانه ها و صدا و سیما تشکر می‌کنیم که در این تعطیلات همراه ما خواهند بود همچنین همکاری و همراهی مردم نیز می‌تواند آن مشکلی که در سال ۹۳ داشتیم با آن حجم ترافیک را از بین ببرد.

سرهنگ جهانی ادامه داد: توصیه می‌کنیم که رانندگان از سرعت مجاز استفاده و عدم حرکت در شانه خاکی را رعایت کنند.

وی با اشاره به کمک دستگاه‌های مرتبط افزود: همکاران در راه‌داری و‌ اورژانس در کنار ما‌ هستند، بحث امداد رسانی و انتقال مصدومین بسیار مهم است و‌ می تواند در کاهش میزان کشته‌ها به ما کمک کند. 

در ادامه محمد اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران درباره تصمیمات این جلسه پیرامون سفرهای تابستانی اظهار داشت: تمام تلاش همه دستگاه‌های اجرایی کشور بر این است تا سفری خوش برای هموطنان فراهم شود. 

وی ادامه داد: حجم ترافیک بسیار سنگین خواهد شد و طبیعی است که دولت ورود پیدا کرده تا تسهیلات لازم فراهم شود.

رییس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: استان‌ها، امنیت ساحل و دریا موضوعاتی است که برای آن تمهیدات لازم اندیشیده شده، از سوی دیگر کنترل قیمت‌ها در مسیرها و‌ مقاصد موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

نجار ادامه داد: جاده‌های شمال به ویژه جاده چالوس محدودیت هایی دارند؛ اگر درخاطرتان باشد سال گذشته سیلی در این منطقه آمد و از ما خرده گرفتند چرا جاده را یک طرفه کردید که باید بگوییم تمهیداتی که اندیشیده می‌شود برای راحتی مردم است.