حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در همایش سراسری دستگاه قضایی به ارائه گزارش پرداخت.

هر ساله در همایش سراسری قوه قضاییه که با حضور سران قوا و همچنین مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود وزیر دادگستری گزارش را از عملکرد بخش‌های مختلف این قوه ارائه می‌کند.

وزیر دادگستری در خصوص زندان‌زدایی و رسیدگی به امور زندانیان گفت: در اجرای مواد 64 تا 88 قانون آئین دادرسی کیفری در سال گذشته جمعیت ورودی به زندان‌ها به 478 هزار نفر رسید که 70 هزار نفر کمتر از سال 93 است و هم‌اکنون موجودی زندانیان 228 هزار نفر است که شامل 97 درصد مرد و 3 درصد زن است.

پورمحمدی همچنین به موضوع سلامت قضایی و اداری اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت اعمال نظارت بر عملکرد قضات، کارکنان قوه قضاییه و تضمین سلامت عملکرد کارکنان در این قوه اقدامات نظارتی جدی از سوی مسئولین انجام گرفت.

وی افزود: براساس این اقدامات، پرونده‌های ورودی در دادسرای انتظامی قضات 6 هزار و 53 فقره است که به 5 هزار و 238 فقره آن رسیدگی شده است.

وزیر دادگستری گفت: این در حالی است که در این سال پیشنهاد تعلیق از خدمت قضایی 77 نفر ارائه شده است.

پورمحمدی در بحث آموزش و فرهنگ نیز گفت: طراحی مدل تعالی فرهنگی دادگستری‌ها، برگزاری‌ اردوهای آموزشی، فرهنگی و تربیتی برای 4 هزار نفر به همراه خانواده‌ها و برگزاری فعالیت‌های متنوع شامل 718 ساعت جلسه آموزشی در دانشگاه‌ها و 1085 ساعت در مدارس از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

وزیر دادگستری درباره موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: در راستای زدودن موانع دستیابی به اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق در بازار کسب و کار و تجارت شفاف و حذف پدیده شوم قاچاق اقدامات گسترده‌ای انجام گرفت.