رضا سراج تحلیلگر سیاسی نوشت؛ ۱۵۵ روز از اجرای برجام گذشت و آقای روحانی مدعی 155 گشایش هستند. از ایشان انتظار نمی رود 155 گشایش را برشماری نمایند؛ اما این مطالبه وجود دارد که ادعاهای خود در نامه به رهبر انقلاب را پاسخگو باشند.

آقای روحانی در 28 دی 1394 طی نامه ای به محضر رهبر انقلاب، این روز را رسما روز اجرای برجام اعلام کرد.رئیس جمهور در بند 9 نامه خود تأکید کردند : تحریم‌های اقتصادی و مالی مربوط به هسته‌ای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در حوزه‌های گوناگون همچون نقل‌وانتقالات مالی، فعالیت‌های بانکی، سوئیفت، سرمایه‌گذاری، خدمات بیمه، اعتبارات صادراتی، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل‌ونقل، کشتیرانی، بنادر، تجارت طلا و سایر فلزات، خودرو، هواپیما برداشته شد و به این ترتیب زمینه لازم برای حضور توانمند ایران در اقتصاد جهانی، استفاده از فرصت‌های بازار صادراتی و دسترسی به بازار سرمایه بین‌المللی فراهم گردید.

همچنین در بند 10 نامه خود اذعان کردند : دارایی‌های مسدود شده مربوط به تحریم‌های هسته‌ای ایران آزاد گردید که امکان استفاده برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور را در دسترس قرار می دهد. 

آقای روحانی در گزارش موسوم به 100 روزه گفتند : 

دولت باید در برابر مردم پاسخگو باشد و افتخارش پاسخگویی در برابر مردم است، مردم باید از جزئیات برنامه با خبر و مطلع باشند. آقای روحانی، کدامیک از وعده های شما در نامه به رهبر انقلاب محقق شده است.