به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی عضو ائتلاف پنج گانه و از نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری در نشست خبری که در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت: جامعه ما از برکات و الهامات جاودانه ائمه اطهار برخوردار است.

وی سپس به ارائه برنامه مکتوبش که در اختیار خبرنگاران قرار گرفت اشاره کرد و افزود: ما یک برنامه جامع و کاملی ارائه کردیم و آن را در اختیار خبرنگاران قرار دادیم تا برنامه های ما در حوزه تولید، اشتغال و مسائل مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

پورمحمدی با بیان اینکه با تحقق برنامه اش برای دولت یازدهم دولتی قانونمند، ملتی ثروتمند و ایرانی قدرتمند حاصل خواهد شد، افزود: در برنامه خود از حضرت حافظ که فرمود آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا بهره گرفته ام؛ البته حافظ نیز مدارا را به معنای تدبیر تعریف کرده است و تدبیر در بیان مقام معظم رهبری به معنای عزت، حکمت و مصلحت است.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت اخلاق مداری، تاکیدکرد: بنده آماده ام تا فعالیت هایم را اخلاق مدارانه دنبال کنم تا حداقل بداخلاقی ها را کم کنم.

لذا بر همین اساس بود که به دوستان گفتم ما به دنبال رای حلال هستیم، بنابراین دروغ نمی گوییم، تهمت نمی زنیم و بداخلاقی نمی کنیم.

خبرنگاری از پورمحمدی پرسید که آیا او و حجت الاسلام ابوترابی نمایندگان جامعه روحانیت در ائتلاف پنج گانه هستند یا نه که وی در پاسخ گفت: بنده و آقای ابوترابی عضو جامعه روحانیت مبارز هستیم نه اینکه نامزد این جامعه باشیم؛ جامعه روحانیت مبارز فعلا درباره نامزد مورد حمایتش اعلام موضع نکرده است. البته ما در ائتلاف خود با جامعه روحانیت رایزنی هایی انجام داده ایم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا وعده انتشار جزئیات فساد بانکی را محقق خواهد کرد یا نه گفت: بنده نگفتم که اسناد فساد بانکی را منتشر می کنم. ما مرد پایداری در وعده های خود هستیم و اگر حرف بزنیم عمل خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ساز و کار جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات آتی، تصریح کرد: ساز و کار جامعه روحانیت ائتلاف است. جامعه روحانیت تلاش می کند تا اصولگرایان به ائتلاف برسند و بنا ندارد خودش نامزد معرفی کند مگر اینکه اصولگرایان به ساز و کار و نظر واحد برسند؛ البته جامعه روحانیت رایزنی هایی نیز با جامعه مدرسین انجام داده و دیدگاه جامعه مدرسین نیز به جامعه روحانیت نزدیک است.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سازمان بازرسی کشور در ایامی که وی مشغول فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار داشت: فعالیت سازمان بازرسی زیاد است و بر همین اساس بنده برای کاندیداتوری در انتخابات از سازمان بازرسی مرخصی گرفته ام؛ قائم مقام و مدیران قوی در سازمان بازرسی هستند که می توانند برنامه ها را به پیش ببرند.