محسن کوهکن در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (30 خرداد 95) گفت: فرمایشات صریح و روشن مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین نظام همه ما را به بازنگری در نوع تحلیل در امور اقتصادی فرا می‌خواند. ایشان مشکلات اقتصادی را ناشی از عملکرد دولت فعلی و دو دولت گذشته دانستند.

وی ادامه داد: اگر قرار است مجلس ریل‌گذاری برای دولت باشد تکلیف داریم تا در یک بررسی جامع و کامل به این مهم بپردازیم و اگر ایرادات به قانون‌گذاری بازمی‌گردد نسبت به اصلاح آن اقدام و آن مقدار که به بخش نظارت مربوط می شود بدون ملاحظه از احدی انجام وظیفه کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازمه حفظ اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر توسعه همه‌جانبه همراه با اجرای عدالت حفظ اتحاد و یکپارچگی مردم، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، میزان قرار دادن مبانی دینی، هشیاری در برابر پروژه نفوذ دشمن به خصوص در بخش فرهنگ دینی و عمومی مردم و در یک کلام با معیارهای نظام اسلامی، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

کوهکن خاطرنشان کرد: ملتی که دشمن خود را نشناسد و با ترفندهای او در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی آشنا نباشد محکوم به شکست است و اگر امروز رهبری معظم در هر مناسبتی به تبیین و گوشزد ابعاد مختلف دشمنی رژیم استکباری حاکم بر آمریکا می‌پردازد و با اقتدار تمام در هر مقطعی سیاست‌های خارجی این رژیم سلطه‌گر را به چالش جدی می‌کشد و آنها را منفعل می‌سازد به چیزی غیر از سربلندی، استقلال و پیشرفت کشور در سایه اسلام و توانمندی‌های ملت فکر نمی‌کند.

وی افزود: مجلس دهم در صورت بدعهدی‌های آمریکا در ارتباط با برجام به وظیفه انقلابی و الهی خود عمل خواهد کرد و خواب پریشان این رژیم را که فکر می‌کرد با روی کار آمدن مجلس دهم این مجلس سیاست سازش را در پیش خواهد گرفت بی‌تعبیر خواهد گذاشت و در صورت پیمان شکنی رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با برجام محل آتش زدن آن در پشت همین تریبون و در مقابل چشمان جهانیان خواهد بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مگر ما فراموش کرده‌ایم در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا هر کجا که با اقتدار و استقامت ایستاده‌ایم این آنها بوده‌اند که کوتاه آمدند. همانطور که در مقابل بیانات اخیر رهبری مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند برجام را نادیده بگیرد.

کوهکن خاطرنشان کرد: دولت موضوع شعار سال را که در سال‌های اخیر در حوزه مسائل اقتصادی بوده در قالب چند وزارتخانه اقتصادی نبیند. وزارت آموزش و پرورش در محتوای کتب درسی نگاهی مبتنی بر روش اداره امور بر اساس اعتماد به توانمندی‌های داخلی برای فرزندان این آب و خاک نهادینه کند؛ وزارت علوم برای تبدیل این مهم به یک باور با استناد به ادله مقبول و کارشناسانه برای قشر دانشجو در پایان‌نامه‌ها و دستورهای تحقیقات، پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی تدبیر کند.

وی ادامه داد: این فهمیدن عمق نگاه رهبری نیست که پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را تنها در چند راهکار کوتاه مدت آن هم تنها برای سازمانها و وزارتخانه‌های اقتصادی بدانیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آفت نگرفتن تصمیمات شجاعانه و کارشناسانه اقتصادی در دولت‌های فعلی و قبلی نگاهی محافظه‌‌کارانه برای حفظ خود بوده است. اگرچه با نیت بودن و ماندن برای ادامه خدمت تحلیل شود.

کوهکن خطاب به رئیس‌جمهور گفت:‌ امروز تغییر و اصلاح نگاه مدیران کشور در تمام سطوح و رده‌ها در ارتباط با واقعیت‌های اقتصادی کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. در حالیکه در سال جاری در حدود 90 درصد بودجه جاری است و معلوم نیست برای اتمام حدود 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور با سالی حدود 22 هزار میلیارد تومان چه می‌خواهیم انجام دهیم. همچنان پراشتها، مطالبه پروژه‌های جدید و تعهدات جدید را دنبال می‌کنند.

وی افزود: آیا وقت آن نرسیده است که برای نجات اقتصاد کشور تصمیمات شجاعانه در این بخش گرفته شود و مقتدرانه مدیران کشور را از صدر تا ذیل همراه با این نگرش کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.