محمدنعیم امینی نماینده مردم ایرانشهر در واکنش به گزارش ارائه شده توسط وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس گفت: باید وضعیت سلامت کشور را به این شکل در نظر بگیریم که در ابتدای ورود دولت به این مسئله وضعیت سلامت و بهداشت در حالت بحران قرار داشت به طوری که وضعیت قبلی قابل ادامه نبود.

وی افزود: اگر بخواهیم یکی از نکات مثبت طرح تحول سلامت را مطرح بکنیم باید بگوییم که خیال بسیاری از خانواده‌های ایرانی از بابت مسائل بهداشت و درمان راحت شد.

نماینده مردم ایرانشهر با انتقاد از وضعیت گذشته حوزه سلامت اظهار داشت: متأسفانه برای یک دهه هیچ استراتژی مشخصی برای وضعیت بهداشت و درمان نداشتیم که نگرانی‌های مقام معظم رهبری نیز در این ارتباط بود.

امینی افزود: برای نمونه باید بگویم که ما یک نظام اطلاعاتی متمرکز در بیمارستان ها نداشتیم و در حقیقت یک حالت ملوک‌الطوایفی برای بیمارستان ها شکل گرفته بود و بیمارستان‌ها افتخار می‌کردند که هر روز طرحی نوین را برای افزایش درآمدهای خود ارائه می‌کردند.

وی با انتقاد از وضعیت پرداخت‌ها توسط بیماران در گذشته گفت: به طور مثال در آن زمان یک خانواده ممکن بود با انجام یک عمل قلب به مرز فلاکت و فقر برسد.

نماینده مردم ایرانشهر گفت: هر طرحی نیاز به پایش دارد و باید هر روز رصد شود که طرح تحول سلامت نیز از این وضعیت خارج نیست و نیاز است برای بهتر اجرا شدن مورد بررسی و پایش قرار بگیرد.

امینی در پایان در خصوص وضعیت مردم مناطق محروم اظهار داشت: امیدوارم رسیدگی به وضعیت بهداشت مردم این مناطق هرچه سریعتر در دستور کار قرار بگیرد چون من بارها شاهد این بودم که مردم دسته دسته برای برطرف کردن بیماری‌های خود به شهرهای بزرگ مراجعه می‌کنند.