به گزارش پارس ، به نقل از مهر، بر اساس یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، بحران بدهی ها و سیاست های ریاضتی ترتیب داده شده از طرف حامیان مالی بین المللی، سبب دوری یونانی ها از اتحادیه اروپا شده است به ویژه آلمان که بسیاری از یونانی ها از این کشور به سبب نقش داشتن در مشروط شدن کمکهای اتحادیه اروپا به یونان رضایت ندارند و نظر بدی نسبت به آن دارند.

این نظرسنجی که به سفارش نشریه" کاتیمرینی" و فرستنده تلویزیونی" اسکای" انجام شده است یک نارضایتی روزافزون یونانی ها در برابر احزاب قدیمی در این کشور را نیز نشان می دهد. به گونه ای که میزان رضایت مردم این کشور از احزاب سنتی در ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن به شدت کاهش داشته است. حزب نئو نازی" سحر طلایی" در این کشور نیز با استقبال بالای مردمی روبرو شده است.

این نظرسنجی یک کاهش روزافزون اعتماد یونانی ها به اروپا و سازمانهای اروپایی را نیز نشان می دهد. سه چهارم پرسش شوندگان در این نظرسنجی نظر منفی درباره بانک مرکزی اروپا داشتند، این در حالی است که در فوریه تنها ۳۷ درصد مردم این کشور چنین اظهار نظری داشتند. صندوق بین المللی پول نیز که جزو تروئیکای اروپایی برای تحمیل شرایط ریاضتی به کشور یونان است، در حالی که در فوریه با رد ۳۸ درصدی مردم یونان روبرو بود، اما حالا ۸۱ درصد مردم این کشور نظر منفی درباره این صندوق بین المللی دارند. اکثر یونانی ها همچنین اتحادیه اروپا را منفی ارزیابی می کنند. در حالی که در ژانویه گذشته ۵۱ درصد از مردم یونان نظر مثبتی درباره اروپا داشتند، اما در آوریل تنها ۳۱ درصد درباره این اتحادیه نظر مثبتی داشتند.

بر اساس این نظرسنجی اکثر مردم یونان اظهار نظرهای منفی و بدی درباره نقش آلمان در بحران یورو دارند. ۹۲ درصد از مردم این کشور موضع آلمان را در این باره منفی ارزیابی می کنند.