پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- به زودی رئیس دفتر آیت الله احمد جنتی در خبرگان منصوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در روزهای آینده عباسعلی کدخدایی عضو سابق شورای نگهبان به عنوان رئیس حوزه ریاست آیت الله جنتی رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری منصوب خواهد شد.

احتمالا کدخدایی همزمان به عنوان مسوول دبیرخانه این مجلس نیز منصوب خواهد شد.

بعد از صحن و کمیسیون ها، مهمترین رکن مجلس خبرگان رهبری، دبیرخانه آن است.

دبیرخانه این مجلس زیر نظر هیأت رئیسه مجلس خبرگان، اداره مى‏شود و براى انجام مأموریت‏ها و مسئولیت‏ها و تنظیم امور مربوط به مجلس خبرگان، تشکیل مى‏گردد.

«تنظیم کلیه امور مربوط به مجلس، کمیسیون‏ها و هیأت رئیسه و ارتباط با ریاست مجلس و برقرارى ارتباط متقابل»، « تنظیم روابط مجلس، کمیسیون‏ها، هیأتها و اعضا، با مقام معظم رهبرى و دستگاه‏هاى گوناگون کشور»، «تحقیق و پژوهش در موضوع حکومت اسلامى، بالأخص ولایت فقیه، تألیف و نشر آن به صورت‏هاى مناسب، معرفى ولایت فقیه در مجامع علمى داخل و خارج کشور و در سطح عموم مردم بر اساس سیاست‏ گذارى کمیسیون بررسى راه‏هاى پاسدارى و حراست از ولایت‏فقیه، پس از تأیید هیأت رئیسه»، «تهیه بولتن حاوى اخبار و گزارشات مربوط به امور رهبرى، نمایندگان رهبرى در ارگان‏ها و نهادها، نهادهاى وابسته، مسأله ولایت فقیه، مسائل سیاسى و بین‏المللى و مسائل جارى کشورى که مى‏تواند در وسعت بینش و بالمآل در تصمیم‏گیرى خبرگان مؤثر باشد»، «تهیه دستور کار جلسات عادى و فوق‏العاده مجلس و ارائه به هیأت رئیسه»، «تهیه گزارشها و منابع لازم در زمینه مسائل فقهى، فرهنگى، اجتماعى و سیاسى، در حوزه مسئولیت خبرگان، براى اعضاى هیأت رئیسه و ریاست مجلس و خبرگان» و.. از جمله وظایف دبیرخانه است.

بر این اساس احتمال می رود دبیرخانه مجلس خبرگان مجددا فعال شده و پاسخگوی حجم وسیع پخش شایعات در مورد جایگاه این مجلس و ولایت فقیه باشد.

کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان (در دوره‌های چهارم و پنجم) و در سه سال اول دوره اخیر(دوره ششم) قائم مقام دبیر شورای نگهبان، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان و سخنگوی شورای نگهبان بود.

کدخدایی پس از پایان جنگ ایران-عراق جهت ادامه تحصیل به انگلستان رفت و کارشناسی ارشد و دکتری در حقوق بین الملل را از دانشگاه هال انگلستان اخذ کرد.

وی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مدتی رئیس مرکز تحقیقات شورای نگهبان و پس از آن رئیس هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز بود.