حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل رسانه‌ای، با اشاره به توقیف سایت جهان‌نیوز از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: جهان‌نیوز از جمله‌ رسانه‌های خوشنام و متعهدی است که از ابتدای آغاز به کار خود با دغدغه دفاع از خط اصیل انقلاب اسلامی فعالیت کرده و حقیقتاً جزو رسانه‌های بسیار کم‌اشتباه بوده است. 

وی جهان‌نیوز را رسانه‌ای خوش‌سابقه و پایبند به اصول انقلاب اسلامی توصیف کرد و با بیان اینکه مدیران و خبرنگاران این رسانه جزو عناصر رسانه‌ای خوشنام و متعهد به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: توقیف چنین سایتی مسلمّا به دور از انصاف و تدبیر است. اگر این سایت در درج یک خبر اشتباهی داشته، نباید هیئت نظارت حرف آخر را همان اول زده و چنین رسانه‌ای را که همواره سعی داشته سیاست‌های اصلی‌اش منطبق بر سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی باشد را به مسلخ توقیف ببرد. 

این کارشناس مسائل رسانه‌ای تاکید کرد: برخی رسانه‌ها در جبهه مقابل، به صورت متعدد و پرشمار اخبار و گزارش‌هایی را منتشر می‌کنند که برخلاف منافع ملی است و بیش از آنکه مدافع منافع ملت ایران باشد، تامین کننده سیاست‌های دولت‌های استکباری است، اما هیئت محترم نظارت بر مطبوعات برخوردی با آنها ندارد. ولی امروز شاهد آن هستیم که همین هیئت نظارت در مواجهه با رسانه متعهدی همچون جهان‌نیوز دست به کار شده و حکم به توقیف می‌دهد. 

مقدم‌فر افزود: به عنوان نمونه یکی از رسانه‌‌های طرف مقابل همین چند وقت پیش هم‌صدا با بی‌بی‌سی و با کپی از این رسانه سلطنتی انگلیس، فرمانده شهید ایرانی در سوریه را کشته خطاب کرده بود و پیش از آن نیز گزارشی سراسر اهانت‌آمیز نسبت به یکی از نهادها و ارکان نظام اسلامی درج کرده بود، اما شاهد آن بودیم که درباره این رسانه نه تنها توقیفی در کار نبود، بلکه به نظر می‌رسید  در پشت صحنه مشورتهایی نیز به آنها داده می‌شد تا بتوانند از توقیف در امان بمانند!

وی خاطرنشان کرد: رسانه دیگری نیز کاریکاتوری علیه مقاومت فلسطین کشید و به صورت ضمنی این پیام را به مخاطب ارائه می‌داد که مردم بیگناه فلسطین در بازی بمب‌پرانی و موشک‌پرانی متقابل مقاومت فلسطین و صهیونیست‌ها گیر افتاده‌اند! این گزارش به صورت آشکاری تامین‌کننده سیاست‌های دولت‌های استکباری بود‌ اما با این رسانه نیز هیچگاه برخورد متناسبی توسط هیئت نظارت صورت نگرفت. 

این کارشناس مسائل رسانه در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های چند ساله سایت جهان نیوز تاکید کرد: ما به عزیزان شاغل در سایت جهان نیوز خسته نباشید می‌گوییم و امیدواریم با پیگیرهای حقوقی، این رسانه نجیب مجدداً‌ به جمع رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی بازگردد.