نمایندگان معترض مجلس دهم به عملکرد شعب ۱۵ گانه چهارشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها تصمیماتی برای تغییر در لیست اسامی برخی کمیسیون‌ها گرفته شد.

در همین زمینه، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در ترکیب اعضای کمیسون‌های تخصصی مجلس، گفت: با توجه به تعداد کم اعضای کمیسیون‌های شوراها، فرهنگی و قضایی، اعضای هیأت رئیسه مجلس تصمیم گرفتند تا کمیسیون‌های تخصصی خود را برای عضویت در کمیسیون‌های ذکرشده تغییر دهند تا مشکل کمیِ تعداد این کمیسیون‌ها مرتفع شود.

وی افزود: اعضای هیأت رئیسه تصمیم گرفتند تا آن تعداد از اعضاء که در کمیسیون‌هایی عضویت دارند که متقاضی برای آنها زیاد است، کمیسیون‌های خود را تغییر داده و در یکی از کمیسیون‌های شوراها، فرهنگی، عضویت پیدا کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین 3 نفر از نمایندگان شامل آقایان ذوالقدر، احمد آزادی‌خواه و طباطبایی‌نژاد با درخواست رئیس مجلس پذیرفتند تا کمیسیون‌های تخصصی خود را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس تغییر دهند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: بر اساس تغییرات ایجاد شده در کمیسیون آموزش مجلس 2 نفر از اعضاء جای خود را به متقاضیان دادند. در کمیسیون اقتصاد نیز برای 2 نفر از متقاضیان این ظرفیت ایجاد شد تا در کمیسیون عضویت پیدا کنند. به همین ترتیب برای کمیسیون‌های صنایع و امنیت ملی نیز در هر کمیسیون برای پذیرش یک نفر و در کمیسیون‌ اجتماعی نیز برای 2 نفر ظرفیت فراهم شد.

طبق تغییرات صورت‌گرفته محمدرضا نجفی در کمیسیون صنایع جایگزین ذوالقدر شده و در کمیسیون امنیت ملی نیز نانواکناری جایگزین محمد آشوری تازیانی شده است.