ایرج حریرچی در ادامه نشست خبری گفت: فیش 700 میلیون تومانی که در رسانه‌ها مطرح شده درآمد جزء فنی است و جزء حرفه‌ای سیستم است که از محل پرتودرمانی حاصل شده است.

به طوریکه از بیمار و بیمه‌ها بابت جزء فنی و حرفه‌ای که پزشک درمان را انجام داده این رقم دریافت می‌شود. در حالیکه در بررسی فیش‌های حقوقی همین پزشک دیدیم که در یک ماه 59 میلیون، در ماهی دیگر 65 و در ماه‌های بعدی 41 و 31 میلیون تومان فیش حقوقی‌اش بوده است. این حق‌العلاج است که 47 درصد آن به متخصصان داده می‌شود و 20 درصد مالیات از آن کسر می‌شود، 50 درصد حق‌العلاج را بخاطر هزینه‌های بیمارستان از پزشک می‌گیریم.

وی ادامه داد: برای درآمدهای بالای 40 میلیون تومان مالیات 20 درصد کسر می‌کنیم، برخی از دانشگاه‌ها به همین منظور سقف 80 میلیون تومانی گذاشته‌اند.

حریرچی گفت: اکنون صحبت از پرداخت‌های غیرمتعارف به مدیران سازمان‌های دیگر بوده، این چه مهندسی بود که به سمت پرداختی‌های وزارت بهداشت آمد؟ البته ما علت را می‌دانیم. در سازمان افرادی بودند که حق درمان نمی‌دادند، با تقاضا و اصرار ما، درایت و اجبار‌ها حق درمان سرجایش آمد. برخی پول‌های حق و ناحق جابجا می‌شده که اکنون جلویش گرفته شده و صدای آنها درآمده است.

سخنگوی وزیر بهداشت گفت: این افراد سهم درمان تحت پوشش را نمی‌دادند و کاسه‌خرجی‌های سیاسی در برخی دوره‌ها می‌شده، حالا حق بیمه می‌دهند و گروه‌های ذی‌نفع سالم و ناسالم این مسائل را منتشر می‌کنند در حالیکه هرکسی درآمد قانونی دارد حلالش باشد.

وی با ابراز گله از سیاسیون و رسانه‌ها گفت: بازار رسمی دریافت‌های غیرقانونی 7 تا 10 هزار میلیارد تومان بوده که ما جلوی آن را گرفته‌ایم، حتی از صاحبنظران خارجی می‌گفتند این رقم رقمی است که باعث جنگ بین دولتها می‌شود، این افتخار کشور است. باید در مورد اینکه مثلاً یک بیمارستان خصوصی برای یک بخیه پول زیادی می‌گیرد که از نظر ما غیرقانونی بوده و تیتر زده می شود که به دلیل طرح تحول سلامت است، این منصفانه نیست.

وی افزود: برای اقداماتی هم که ارائه کرده‌ایم سقف گذاشته‌ایم و اختلاف درآمد گروه‌های پزشک و غیر پزشک را کاهش داده‌ایم، اکنون نسبت درآمد پزشک عمومی به پرستار در بخش دولتی 1.75 و متخصص پرستار 4.73 است.