حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تشییع پیکر حمید سبزواری «پدر شعر انقلاب» که از ساعت 10 صبح امروز(24 خرداد) در حوزه هنری آغاز شده پس از قرائت متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای این شاعر فقید، گفت: عبارت «قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری»، در این پیام به صورت صریح و برجسته در وصف این شاعر وجود دارد. شاعری که عمر دراز و طولانی خود را در مسیر اعتقاداتش گذراند. در این مدت حدود 75 سال شعر سرود و زحمت کشید و قلم زد و سخن گفت و جلسات ادبی را اداره کرد و آنگاه که ندای ملکوتی امام در جهت خیزش انقلاب بلند شد، لبیک گفت و بهترین سرودها را تقدیم نظام مقدس و انقلاب اسلامی کرد. سرودهایی ماندگار که با تاریخ این نظام مقدس و انقلاب همراه است.

وی به سروده‌هایی که ملت ایران با آنها آشنایی دارند اشاره کرد و گفت: همه ما این سرودها را در ذهنمان داریم مثل «خمینی ای امام» یا شعری که در رثای شهید مطهری سرود «ای مجاهد شهید مطهر» را بیان کرد و مناسبت‌های دیگر. باید عرض کنم شعر اثری ماندگار است و یک بیت گاهی کار یک مقاله نه صد مقاله و سخنرانی را انجام می‌دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: بزرگان دین ما همه‌شان قدردان اشعار اینچنین بودند، امام خمینی و رهبر انقلاب قدر ایشان را می‌دانستند و او در ماه مبارک رمضان نیز به رحمت خدا رفت که به جامعه ادبی و حاضرین این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

مراسم تشییع پیکر حمید سبزواری با حضور چهره‌های مختلف در حوزه هنری برگزار شده است.