بتازگی در سایت بی‌بی‌سی قرقیزستان یک مقاله با توضیحات فراوان به زبان قرقیزی با تیتر «توافق مخفیانه امام خمینی (ره) با واشنگتن» منتشر شد که در آن با استفاده از سندسازی خبرنگاران این رسانه سعی در تأیید همکاری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آمریکا دارد.

این در حالی است که بی‌بی‌سی پیش از این، این نوع گزارش‌ها را به زبان قرقیزی منتشر نمی‌کرد اما به زبان‌های گوناگون از جمله فارسی کاملا فعال بود.

کارشناسان معتقدند ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) در مبارزه با استکبار، بی‌بی‌سی را بر آن داشته تا با تحریف افکار استکبار ستیزانه معمار بزرگ انقلاب معبری برای نفوذ ابرقدرت‌ها در آسیای مرکزی ایجاد کند.

علاوه بر این در متن این مقاله به ملاقات‌های مخفی مقامات جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با برخی مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نیز اشاره شده است.

با انتشار این مقاله به زبان قرقیزی، انتظار می‌رود ابرقدرت‌های جهانی، حضور و نفوذشان در آسیای مرکزی را افزایش دهند و در کوتاه‌مدت در همه کشورهای این منطقه رسانه‌های جدید با منابع مالی خارجی به تدریج تأسیس شوند و رسانه‌های جهانی نیز فعال‌تر وارد عمل شوند.

همچنین، انتشار مطالب به زبان‌های مختلف از جمله قرقیزی در مورد سیاه‌نمایی در افکار و راه امام خمینی(ره) اکنون در برخی استان‌های قرقیزستان بویژه مناطق پرجمعیت کلید خورده که به معنای آغاز دوره جدید جنگ‌های اطلاعاتی با هدف جذب طرفدار دنبال می‌شود.