به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « آنیکه کوژان» ، روزنامه نگار فرانسوی در کتاب جدیدش به نام « طعمه» از رسوایی های اخلاقی معمر قذافی - رئیس جمهور مخلوع لیبی - در زمان حضور در کاخ بزرگ العزیزیه سخن گفته است.

به گزارش شبکه خبری القدس العربی، « کوژان» روزنامه نگار و چهره مطبوعاتی فرانسه قسمت هایی از کتاب مستند خود را در روزنامه لوموند فرانسه به چاپ رساند. انتشارات « گراسه» مستند فرانسوی این کتاب ۳۳۶ صفحه ای را در پاریس منتشر کرد که شامل دو فصل است.

کوژان در کتاب خود از مصرف مواد مخدر، هتک حرمت ماه مبارک رمضان و تمامی مقدسات دینی، علاقه زیاد قذافی به سحر و جادو و حضور جادوگران در کاخ العزیزیه سخن گفته است.

وی داستان دختری به نام « ثریا» و حضورش در کاخ العزیزیه را محور اصلی کتاب خود قرار داده است.

او برای تالیف این کتاب چهار بار به لیبی سفر کرده است و طی سفرهای خود علاوه بر گفت وگو با قربانیان و خانواده های آنان، به دیدار مشاوران قذافی و مسئولان کاخ العزیزیه که در زندان های این کشور در حبس به سر می برند رفته است.

وی هدف خود از تالیف این کتاب را محکومیت تمامی اعمال زشت و شیطانی قذافی و مبارزه با سکوت مرموز سازمان های جهانی اعلام کرد. او در ادامه بیان حقیقت و آشکار کردن پنهان کاری ها و جنایات قدرتمندان جهان را از وظایف اساسی هر روزنامه نگار دانست.

این کتاب به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، آلمان و عربی ترجمه شده و انتشارات « متوسطیه» در تونس نسخه عربی این کتاب را به چاپ رسانده است. این کتاب با استقبال چشمگیر مخاطبان تونسی مواجه شد.