دانشجویان و اعضای تشکل‌های بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) دانشگاه امیرکبیر ظهر امروز در اعتراض به حضور «دیوید جفری ساکس» مشاور عالی دبیرکل سازمان ملل در این دانشگاه روبروی درب ورودی محل سخنرانی وی تجمع کردند.

این دانشجویان که حضور آنها به مراسم جلوگیری شده بود با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی همچون « همکار جورج سوروس در تهران تکمیل پروژه نفوذ»، « بانک جهانی و صندوق بین‌مللی پول از قطعات پازل نظام سلطه هستند» اعتراض خود را نسبت به سخنرانی «ساکس» در دانشگاه امیرکبیر و حضور وی در کشورمان نشان دادند.

یکی از اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: حضور «دیوید ساکس» به عنوان نماد اقتصاد آزاد در تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حالی انجام شد که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود، مسئله اقتصاد مقاومتی است که این موضوع با اقدامات این چنینی در در حال ذبح شدن دربرابر اقتصاد های نئولیبرالی است.

وی افزود: حضور شخص وابسته به قدرت‌های جهانی که به گفته رهبری معظم انقلاب «جمعی صهیونیست و وابسته به صهیونیست هستند» در دانشگاه امیرکبیر چه جایگاهی می‌تواند داشته باشد و به چه علت پس از سخنان صریح مقام معظم رهبری مبنی بر نادرست بودن هضم شدن در اقتصاد جهانی، وی در مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور حضور پیدا می کند؟

در ادامه این مراسم با درخواست معترضان و همکاری مسئولان دانشگاه امیرکبیر محمدحسن مختارتبار مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (تحکیم وحدت) به نمایندگی از معترضان و جنبش دانشجویی با « دیوید ساکس» دیدار کرد.

مختارتبار در این دیدار خطاب به «ساکس» گفت: اعتراض ما در رابطه با حضور شما بر اساس مطالعاتی است که داشتیم. به باور ما شما یکی از عوامل انقلاب‌های رنگی و فروپاشی‌های صورت گرفته در بلوک شرق هستید و این شک ما را برمی‌انگیزد که شما کارمند سازمان ملل نباشید بلکه کارمند سازمان CIA باشید و در کسوت یک مامور CIA به ایران آمده باشید.

دیوید ساکس در پاسخ به اظهارات این دانشجو ضمن اینکه چند کتاب را جهت آشنایی دانشجویان با خودش معرفی کرد، گفت: این چنین نیست که شما فکر می‌کنید. من هیچوقت کارمند دولت آمریکا نبودم و هیچ وقت هم با سیاست آنها در قبال روسیه و برخی مناطق موافق نبوده‌ام.

مختارتبار تاکید کرد: ما آرزو می‌کنیم گفته‌های شما حقیقت داشته باشد و آرزوی قلبی ما این است که شنیده‌های ما حقیقت نداشته باشد ولی سوابق چیز دیگری را نشان می‌دهد.

در ادامه مختارتبار از دیوید ساکس پرسید که آیا درست است که شما با «جرج سورس» همکاری داشتید؟ که دیوید ساکس در پاسخ گفت: بله من با وی همکاری کردم ولی تا به حال از وی پولی دریافت نکردم. من مستقل هستم و تا به حال برای همکاری با آقای سورس حتی یک پوند هم دریافت نکردم.

در پایان این گفت‌وگو مختارتبار به ساکس و خانواده‌اس خیرمقدم گفت و در حالی که نامه‌ای را که حاوی متن اعتراض دانشجویان بود به وی می‌داد برای آنها سفر خوشی را آرزو کرد.

لازم به ذکر است جدا از تجمع دانشجویان این مراسم با حاشیه‌های دیگری هم همراه بود.

یکی از مواردی که به شدت موجب تعجب میهمانان و خبرنگاران شد، تفتیش کیف کسانی بود که برای سخنرانی ساکس دعوت شده بود که این مسئله به دلیل اینکه وسایل شخصی و کیف خانم‌ها توسط یک کارمند حراست مرد تفتیش می‌شد مورد اعتراض قرار گرفت و درخواست کرد تا حداقل برای بازرسی وسایل شخصی خانم‌ها از آقایان استفاده نشود.

با پیگیری‌های صورت گرفته مسئول انتظامات دانشگاه امیرکبیر گفت: این کارمند حراست خودسرانه دست به چنین کاری زده است و قرار نبوده وسایل همه میهمان‌ها را بازرسی کند و به نظر می‌رسد درست متوجه خواسته‌های ما نشده است و حتما با وی برخورد خواهد شد.

یکی دیگر از حواشی این مراسم برگزاری آن در فضایی کاملا امنیتی بود، طوری که تنها به کسانی که دعوت شده بودند اجازه ورود به سالن داده می‌شد.

گفتنی است «دیوید ساکس به دعوت وزارت خارجه» به ایران آمده و امروز میهمان دفتر توسعه پایدار دانشگاه امیرکبیر بود.