به گزارش پارس حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با مهر، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از بهترین متن های معارفی، اخلاقی، اجتماعی و مهم تر از همه سیاسی است و می تواند راه درست ریاست، تبلیغات و انتخاب شعار را به کاندیداهای ریاست جمهوری را نشان دهد.

وی بیان داشت: در این خطبه حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان مسائل سیاسی و اجتماعی خلافت پرداخته و موضع خودشان را در این مورد به صراحت عنوان می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرایط حاکم از نظر علم و سیاست در این خطبه آمده است، عنوان کرد: خطبه فدکیه یک مجموعه کامل از دانستنی ها برای یک حاکم است و مطالعه آن توسط کاندیداهای ریاست جمهوری می تواند بسیاری از نادانسته های آنها را پاسخ دهد.

تشریح موارد خطبه فدکیه توسط صاحبان منابر
وی یادآور شد: لازم است صاحبان منابر در مجالس سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به تبیین خطبه فدکیه پرداخته و موضوعات عنوان شده در آن که نیاز جامعه امروز است را برای عزاداران تشریح کنند.

حجت الاسلام غرویان حضور بانوان را پای صندوق های رأی بسیار مهم دانست و ابراز داشت: بانوان نیز با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید باید در این حماسه بزرگ حضور فعالی داشته باشند و در مسائل مهم کشور مشارکت کنند.

وی هوشیاری، مشورت با افراد صالح و متدین و گوش دادن به رهنمودهای ولی فقیه را بسیار مهم عنوان کرد و خواست تا مردم با دقت فراوان نامزد ریاست جمهوری خود را انتخاب کنند تا فریب یک جریان خاص سیاسی نشوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: شعارهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید مبتنی بر ارزش های اخلاقی و معنوی باشد و از هر گونه جملات نا مفهوم جلوگیری کنند. حجت الاسلام غرویان در پایان افزود: جوانان می توانند با مطالعه خطبه فدکیه راه و رسم درست زندگی را دریافته و آن را در زندگی خود به کار گیرند.