آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شاخصه‌های انقلابی‌گری گفت: رهبری، نقشه راه انقلاب را بر پایه تبیین خط روشن امام (ره) برای امروز و فردای انقلاب اسلامی جهت تحقق تمدن انسانی اسلامی و الگوگیری از امام انقلاب تبیین کردند و جان تازه‌ای به نیروهای انقلابی برای حرکت به سمت پیشرفت و تعالی و تحقق الگوی اسلامی- ایرانی دادند.

وی افزود: شاخصه پنج‌گانه انقلابی بودن شاه‌کلید تحقق انقلاب اسلامی و پیش برنده دستگاه‌های گوناگون نظام و نیروهای انقلاب به سمت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به‌ ویژگیهای مطرح‌ شده مقام معظم رهبری درباره امام راحل گفت: این سه ویژگی (مؤمن، متعبد و انقلابی) باید برای همه مسئولان نظام به‌ویژه مدیران ارشد نظام، رئیس‌جمهور، روسای قوا، نمایندگان مجلس و... الگو باشد و آنها باید انقلابی عمل کنند.

آیت‌الله کعبی افزود: دشمن قصد دارد اسلام آمریکایی - که هدفش جدایی دین از سیاست است - را در مقابل اسلام ناب محمدی - که معتقد است اسلام حاکمیت دین است - قرار دهد بنابراین مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی هدف‌گذاری و همت بلند برای تحقق اهداف را از دیگر شاخصهای انقلابی‌گری دانست و گفت: همه نیروهای انقلاب باید اهداف انقلاب را بشناسند و برای تحقق آن همت بالایی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  استقلال‌طلبی، بیگانه‌ستیزی، مقاومت فرهنگی، جهاد فرهنگی، مقابله با سبک زندگی غربی و اقتصاد مقاومتی و استقلال  در همه ابعاد را از دیگر ویژگی‌های انقلابی بودن عنوان کرد.