حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه شهدای شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) استقرار حکومت اسلامی در ایران، ایجاد بیداری اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) را به عنوان مهم‌ترین علل قیام خود معرفی کردند.

وی ادامه داد: بیان این سه هدف در آن دوران، نشان از مدیریت قوی امام خمینی(ره) در خصوص عملکرد نیروهای انقلابی و همچنین برنامه‌ریزی گسترده ایشان در حوزه مسائل سیاسی دارد، اسلام حدود چهارده قرن قبل از آینده تاریخ سخن گفته و امام(ره) نیز بر اساس همان ادبیات از اداره جامعه اسلامی سخن گفتند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) برای ایجاد حکومت اسلامی در داخل کشور باید ادبیات جدیدی را بر اساس موازین اسلامی و منطبق با باورهای دینی می‌کردند که هر کس در هر برهه‌ای تاریخ آن ادبیات را بخواند و یا بشنود بداند این سخن امام خمینی(ره) و در خصوص مسائل انقلاب اسلامی است. در پروژه نفوذ دشمن سه هدف اساسی شامل مهار ایران، تغییر رفتار و تغییر ساختار نظام را دنبال می‌کند.

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: دشمن در مسئله‌ دنبال مهار ایران قصد دارد بزرگ‌ترین قدرت سیاسی نظامی منطقه را که بر خلاف موازین استکباری غرب عمل می‌کند را سرکوب کند؛ زیرا او می‌داند تنها حکومت و نظامی که در دنیا وجدان‌های بیدار از آن تبعیت می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: مسئله دیگری که دشمن در پروژه‌ نفوذ دنبال می‌کند، ایجاد تغییر رفتار در مسؤولان است؛ دشمن می‌خواهد از این طریق ادبیات انقلابی امام خمینی(ره) را زیر سؤال ببرد.

وی افزود: اولین اصل امام(ره) در دوران انقلاب اسلامی طرح مضامینی همچون اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) بود، ایشان اسلام آمریکایی را دنبال اسلام ابوسفیان معرفی کردند، امروز پشت صحنه اسلام ابوسفیان یهود و صهیونیست قرار دارد. دشمن به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در بین مردم و مسئولان است و برای این منظور اقداماتی همچون تهدید نظامی یا ایجاد شبهاتی در خصوص امدادهای غیبی را ایجاد می‌کند.