غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (13 خرداد ماه) در نشست خبری خود ضمن گرامی داشت فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم معرفی اندیشه‌ های بنیان گذار جمهوری اسلامی به نسل سوم انقلاب، اظهار داشت: امام خمینی یک شخصیت کم نظیر به لحاظ ابعاد مختلف علمی بودند. 
 
مصباحی مقدم ادامه داد: شخصیت سیاسی، مدیریت و رهبری امام خمینی به گونه‌ای بود که قدرت‌های جهان به حیرت افتادند و حتی رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که حضرت امام توانسته نقشه‌های او را نقش بر آب کند.
 
وی اضافه کرد:  راه و پیام امام از جمله اسلام محمدی و تفاوت آن با اسلام آمریکایی، جهان شمول بودن انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی،  عدالت خواهی و حمایت از محرومان بایستی بار دیگر بازگو و تبیین شود.
 
حجت الاسلام مصباحی مقدم در ادامه ضمن گرامی داشت فرا رسیدن سالگرد قیام خونین 15 خرداد ابراز کرد: برخی انقلاب مشروطه یا ملی شدن صنعت نفت را سرآغاز انقلاب اسلامی می‌دانستند، اما حضرت امام نقطه عطف انقلاب اسلامی و سرآغاز قیام ملت ایران را در مبارزه با رژیم شاه و استکبار جهانی را، قیام 15 خرداد سال 1342 می‌دانستند.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به کار شکنی مسئولان آل سعود در تامین امنیت حجاج ایرانی گفت: آل سعود امروز مصداق بارز کسانی است که راه خدا را می‌بندد. اتفاقاتی نظیر سقوط جرثقیل در مسجد حرام و به شهادت رسیدن بیش از 7 هزار نفر از حجاج در سال گذشته نشان داد که آل سعود شایستگی اداره حرمین شرفین و برقراری امنیت برای حجاج را ندارد.
 
مصباحی مقدم در ادامه با بیان اینکه آل سعود به جای عذر خواهی با لجاجت روی مواضع باطل خود تاکید می‌کند، تصریح کرد: دولت عربستان هیچ تعهدی برای تامین امنیت حجاج نداده است و ما برای حجاج ایرانی نگران هستیم. نه سفارت و نه کنسول گری داریم که برای امنیت حجاجمان کاری کند.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: دولت عربستان حتی اجازه نمی‌دهد که در بعثه مقام معظم رهبری و کاروان‌ها، پرچم ایران نصب شود؛ در این صورت حجاج ایرانی چگونه می‌توانند کاروان‌های خود را پیدا کنند.
 
مصباحی مقدم با بیان اینکه علما و مراجع تقلید فرموده‌اند که در صورت تامین نشدن امنیت حجاج، لازم نیست از ایران حجاجی به مکه اعزام شود، گفت:  قرآن، سرزمین وحی را متعلق به همه می‌داند. سرزمین وحی اختصاص به قوم و قدرتی ندارد و هیچ کس نمی‌تواند در این سرزمین ادعای جایگاه ویژه کند؛ پس چطور آل سعود به خود این اجازه را می‌دهد که اعمال قدرت کرده و با سیاست‌های ناهنجار خود، به ملت‌ها امر و نهی کند.
 
مصباحی مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: خوشحالیم که آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد و پیش بینی من هم این بود که وی ریاست مجلس را به عهده خواهد گرفت.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: درباره نواب رئیس هم به ظاهر هر دو نفر از لیست امید بودند، اما یکی از آنها اصلاح طلب و دیگری اصول گرا بود.  آقای مطهری بارها گفته که من اصول گرا هستم.
 
وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس ترکیبی از اصول گرایان و اصلاح طلبان است، خاطر نشان کرد: هیئت رئیسه خوبی سر کار آمده است و انشاالله موثر هم واقع شود. ما انتخاب مجلس را محترم می‌دانیم و مناقشه‌ای درباره آن نداریم اما آنچه که مهم است، تلاش در جهت تصویب طرح‌هایست که وضعیت بهتری را برای کشور رقم بزند.
 
نماینده ادوار مجلس در ادامه با بیان اینکه ارتباط میان دولت و مجلس نهم ارتباط خوبی بود، گفت: اکثریت مجلس نهم با دولت همکاری داشت و یک اقلیتی هم رویکرد همکاری را دنبال نمی‌کردند. این امید وجود دارد که دولت با حمایت بیشتر مجلس در یک سال پیش رو بهتر کار کند.
 
مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه گمان نمی‌کنم عزم و اراده‌ای که دو طرف می‌خواستند به آن رسیده باشند، گفت: نه اصلاح طلبان می‌خواستند افراد درجه دو و سه خود را به میدان بفرستند و نه اصول گرایان مایل بودند افراد پخته خود را کنار بگذارند.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: آنچه در این میان اتفاق افتاد نتیجه آرای  مردم بود. در تهران و شهرستان‌ها نتیجه متفاوتی از آرای مردم رقم خورد و این طور نیست که بگوییم آنچه رخ داد تصمیم از پیش تعیین شده جریانات سیاسی بود.
 
وی با بیان اینکه اعتدال همیشه مطلوب و افراط از دو طرف مذموم است، گفت: ما نه تندرویی را از جریان اصلاح طلب قابل قبول می‌دانیم و نه از اصول گرایی. البته تندرویی را به معنی خروج از چارچوب‌ها و اخلاق و نه قاطعیت و ایستادگی روی مواضع می‌دانیم. 
 
نماینده ادوار مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمان آن نرسیده است که کلید خانه اصول گرایی را به علی لاریجانی بدهید، گفت: آقای لاریجانی یکی از شخصیت‌های برجسته اصول گرایی است اما را باید باید به جمعی تحویل داد نه فرد. 
 
مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد آرای آیت الله جنتی در مجلس خبرگان و تعداد آرای  محمد رضا عارف در مجلس شورای اسلامی چه مفهومی داشت، گفت: در شرایط انتخاباتی،رسانه‌ها سعی دارند تا فضا سازی کرده و شرایط را غبار آلود کنند. در این فضای غبار آلود،  هر کسی آرمان ها و آرزوهای خود را به کرسی می نشاند، اما با آرام شدن فضا و خوابیدن  غبار واقعیت روشن می‌شود.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: ما در همان شرایط بر این باور بودیم که این گونه نیست که اکثریت مجلس خبرگان به دست اصلاح طلبان بیافتد. چنین جریاناتی در خبرگان چندان نفوذی ندارند؛ هر چند برخی از افراد خبرگان به جریان اصلاح طلب نزدیک اند اما این به معنی تاثیر گذاری اصلاحات بر خبرگان نیست.
 
وی گفت: ما بر این باور بودیم که ترکیب مجلس دهم شامل اکثریت اصول گرا و اقلیت مهم اصلاح طلب خواهد شد و آن چه اتفاق افتاد همین بود. رای 103 نفر از نمایندگان به عارف نشان از اکثریت قابل توجه و تاثیر گذار در مجلس است.
 
نماینده ادوار مجلس ادامه داد: قبلا هم گفته بودیم که اگر تمام کرسی‌های مجلس به دست اصلاح طلبان بیافتد، نگران نخواهیم شد، اما چه اصلاح طلبانی؟ اصلاح طلبانی که به ارزش‌های نظام و انقلاب پایبند باشند.
 
مصباحی مقدم تصریح کرد: جابجایی قدرت در نظام جمهوری اسلامی بایستی یک امر طبیعی باشد به شرط آن که کسی نخواهد از کسب قدرت برای انحراف در مسیر سیاسی نظام جمهوری اسلامی سوء استفاده کند.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اتفاقات که در سال 88 یا در دوره اصلاحات رخ داد حاصل ابزار قرار دادن قدرت برای یک حرکت انحرافی بود، خاطر نشان کرد: خدواند به این ملت لطف کرد و با رهبری‌های مقام معظم رهبری این بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم. چنانچه اصلاح طلبان چارچوب‌ها و خط قرمزها را رعایت کرده و مسائل حاشیه‌ای را برجسته نکنند، می‌توانند همچنان در قدرت تاثیر گذار باشند و این تجربه خوبی خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های شورای ائتلافی اصول گرایان و جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات 96 اظهار داشت:  شورای ائتلافی اصول گرایان پس از انتخابات مجلس، چند نشست داشت و تمام همت مجموعه بر این بود که مسیر ائتلاف و وحدت، پس از انتخابات هم دنبال شود.
 
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه در پی  حفظ ساختار ائتلاف و وحدت هستیم اگر یک حزب متشکل و فراگیر نداریم، جمعیت‌ها و تشکل‌های اصول گرا بایستی با هم بنشیدند و گفتگو کنند تا هر گاه موضوع انتخابات پیش آمد دیگر نیازی به جمع کردن و فراخوان نداشته باشیم.
 
مصباحی مقدم تاکید کرد: هنوز موضوع انتخابات  96 در دستور کار شورای ائتلافی اصول گرایان و جامعه روحانیت مبارز قرار نگرفته است.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مهمترین اولویت مجلس در آینده چیست، گفت: ، اقتصاد،  رکود، بیکاری، تورم، کمبود سرمایه و سرمایه گذاری مهمترین مسائل کشور است.
 
وی ادامه داد: ما در ساختار دولت با مشکلات جدی مواجه هستیم. یک دولت بزرگ و ناکار آمد که ساختار چست و چابکی ندارد که بتواند به مردم خدمت رسانی کند. ما نیازمند اصلاح نظام بانکی و مالیاتی هستیم.
 
نماینده ادوار مجلس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه ارزیابی شما از فراکسیون ولایت و اینکه شنیده می‌شود این فراکسیون قرار است به دو جریان سیاسی تقسیم شود، گفت: انتخاباتی که صورت گرفت نشان دهنده یک رویکرد معقول در مجلس بود.
 
وی ادامه داد: آقای لاریجانی با توجه به تجربه ریاست در مجلس، شورای عالی امنیت ملی و سازمان صدا و سیما،  مدیریت پخته‌ای دارد. امیدواریم تا پایان این دوره، این مسیر استمرار داشته باشد. نمایندگان مجلس بایستی مسیر همگرایی را پیگیری کنند. اگر باشد که منازعات داخلی آنها را به چالش بکشد، به جایی اینکه همت شان خدمت به مردم باشد، کسب جایگاه برتر در اداره مجلس خواهد بود.
 
مصباحی مقدم ادامه داد: این که فراکسیون اکثریت تبدیل به دو سه فراکسیون شود، برای مجموعه خسارت بار است چرا که دست یافتن به شرایط امروز بر اثر یکپارچگی انتخابات رخ داد.
 
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در همین مجموعه‌ای که به مجلس راه یافتند، هم اصول گرایان پایداری و غیرپایداری و هم مستقلین را داریم. به نظر من فراکسیون ولایت نبایستی دچار تشتت و اختلاف شود چرا که این مساله به منزله از دست دادن جایگاه امروزشان خواهد بود.
 
نماینده ادوار مجلس همچنین درباره تعداد اندک روحانیون در مجلس اظهار داشت: این مساله در شان مجلس نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. مجلس در دوران شروع به کار خود در اوایل انقلاب بیش از 9 درصد نماینده روحانی داشت. روحانیون فاضل به میدان نمی‌آیند و استقبال نمی‌کنند. آنهایی که برای مجلس شایستگی دارند کمتر ظهور و بروز دارند.