به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدنبی حبیبی عصر امروز در دیدار با امام جمعه مرکز خراسان شمالی گفت: وجود نامزدهای مختلف اصولگرا در انتخابات پیش رو از مشکلات جدی در وحدت رویه این گروه سیاسی برای انتخابات خرداد ماه سال جاری ریاست جمهوری است.

وی با بیان اینکه ما در حزب موتلفه اسلامی نگران این موضوع هستیم تصریح کرد: باید این تعدد نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان را به حداقل رسانده تا پیروزی در انتخابات پیش رو نصیب این طیف سیاسی شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب، یحیی آل اسحاق را به عنوان نامزد مورد نظر خود به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی کرده است افزود: لیکن اصولگرایان که به هر جمع بندی برسند ما از آن تبعیت می کنیم.

حبیبی همچنین با اشاره به ضرورت تمکین کاندیداهای ریاست جمهوری به قانون بیان داشت: نامزدهای احتمالی انتخابات باید التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه داشته باشند، از این رو افرادی که در عمر سیاسی خود هیچ نشانه ای از التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه نداشته اند و بر عکس نمادی از قانون ستیزی و ولایت ستیزی یا ولایت گریزی دارند اگر نامزد ریاست جمهوری می شوند، باید انتظاری برای تایید صلاحیت نداشته باشند.

وی در ادامه از موتلفه اسلامی به عنوان پر سابقه ترین حزب کشور یاد کرد و افزود: اکنون قالب سنی در اعضای این حزب بین ۳۰تا ۴۰سال است.

به گفته حبیبی طی سال های اخیر متوسط سن اعضای شورای مرکزی ۱۰ سال کاهش یافته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: نسل اول حزب موتلفه اسلامی وظیفه کادر سازی جوانان و نظام مند کردن اداره موتلفه را بر عهده دارد تا به جای اتکا به اشخاص، به سیستم متکی شود و این امر بیش از ۹۰ درصد تحقق یافته است.

وی همچنین از افزایش اعضای بانوان حزب موتلفه اسلامی هم خبر داد و گفت: در حالی که در گذشته تنها ۵ درصد از اعضای حزب موتلفه را بانوان تشکیل می دادند اکنون این میزان به ۳۵در صد رسیده که این رقم نیز در حال افزایش است.