علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم بعد از به دست گرفتن اداره مجلس دهم  ضمن تشکر از نمایندگان اظهار داشت: در این اینجا لازم می‌دانم از هیئت رئیسه سنی که در این دو روز به خوبی وظایف خود را انجام دادند، تشکر کنم.

وی افزود: مردم سالاری دینی موجود در کشور ما یکی از نقاط بسیار مثبت برای نظام اسلامی است که تبلور آن همیشه در فعالیت‌های مجلس نمایان بوده است.

لاریجانی با اشاره به جناح‌بندی‌ها و فعالیت‌های فراکسیون‌های مختلف در زمان انتخابات و همچنین پس از تشکیل مجلس گفت: همان طور که شاهد بودید هیئت رئیسه ترکیبی از تمامی فراکسیون‌ها بود که خود موجب همگرایی هر چه بیشتر خواهد شد.

رئیس موقت مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تمامی فراکسیون‌ها گفت: فکر می‌کنم شرایط موجود تجربه نوینی است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

لاریجانی ادامه داد: از آقای عارف که یکی از دوست‌های دیرین من است صمیمانه تشکر می‌کنم. ما در این مدت با هم در ارتباط بودیم و تلاش کردیم که در مجلس دهم تصمیمات مهمی را برای کشور با همگرایی هر چه بیشتر اتخاذ کنیم. در اینجا لازم می‌دانم از تلاش‌های ایشان در طول روزهای گذشته و همچنین لطف و مرحمتی که نسبت به بنده داشتند، تشکر کنم.