حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در خصوص انتخاب آیت الله جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان  اظهار داشت: بعد از برگزاری انتخابات 7 اسفند، کشمکش های فراوانی از سوی برخی جناح ها، احزاب و گروه ها بوجود آمد که فکر می کردند که رویکرد مجلس خبرگان را با مشکل روبه رو خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران با بیان اینکه خداوند باری تعالی می داند که رسالت خودش را چطور و چگونه پیاده کند، متذکر شد: تنها چیزی که در مخیله بسیاری از سیاسیون افراطی وجود نداشت، ریاست آیت الله جنتی درجایگاه مجلس خبرگان بود. البته شان آیت الله جنتی در مبارزات، مجاهدت و به طور کلی شخصیت ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

گواهی ادامه داد: هرچند که آیت الله جنتی کهولت سن دارند ولی در کار جوان است و نشاط کاری آیت الله جنتی  به گونه ای است که بسیاری از همکاران جوان ایشان به دلیل  سخت کوشی ایشان در کار خسته می شوند.  البته این نیز قدرتی است که خداوند باری تعالی به ایشان عطا کرده است. بنابراین یکی از بهترین انتخاب های خبرگان در سمت ریاست، وجود آیت الله جنتی است.

حجت الاسلام گواهی در ادامه بیان کرد: هرچند علیرغم این که سعی شد تا در انتخابات 7 اسفند علیه آیت الله جنتی حاشیه سازی کنند ولی ایشان  یک شخص بی حاشیه و بی مسئله ای است و تنها چیزی که برایش مهم و اهمیت دارد و در مقابل آن ایستادگی می کند، حفظ نظام و جایگاه ولایت فقیه و رهبری است.

عبدالعلی گواهی در خاتمه متذکر شد: آقای هاشمی با توجه به شرایط و ارزیابی هایی که انجام داد، با زیرکی خاصی برای ریاست مجلس خبرکان کاندید نشد. زیرا چنانچه کاندید ریاست خبرگان می شد به طور قطع رای نمی آورد.