به گزارش پارس به نقل ازمهر، بیکدلی، سفیر کشورمان در ترکیه در جمع اعضای انجمن کارفرمایان ترک با اشاره به سهم بالای بخش خصوصی در روابط تجاری ایران و ترکیه، تحریمها را فرصت برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ترکیه برای گسترش حضور خود در ایران دانست.

سفیر ایران در این رابطه افزود: در شرایطی که شرکت های بزرگ خارجی به دلایل محافظه کاری و سیاسی از بازار ایران محروم شده اند، فضای مناسبی برای بنگاه های کوچک و متوسط ترکیه برای همکاری با ایران فراهم شده است.

بیکدلی اهتمام اصلی سفارت را مبدل کردن ترکیه به شریک اول اقتصادی ایران عنوان کرد و با اشاره به تاثیرات منفی تحریم و دیوان سالاری اداری بر گسترش روابط اقتصادی، اطمینان داد که با همکاری و ارتباط نزدیک بین دست اندرکاران صنعت و تجارت دو کشور این دو مانع بر طرف خواهند شد.

وی با اشاره به همسایگی و مشترکات فرهنگی و مذهبی مردم دو کشور و ظرفیت های ایران از لحاظ منابع معدنی، صنعتی، انرژی و برخورداری از منابع نیروی انسانی کارآمد از کارفرمایان ترک خواست تا از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

کارفرمایان ترک با اشاره به گسترش روزافزون روابط اقتصادی دو کشور، خواستار اطلاع رسانی بیشتر به خصوص استفاده از زبان ترکی به جای زبان انگلیسی در معرفی فرصت های اقتصادی ایران شدند. سفیر کشورمان در این زمینه قول مساعد داد مقررات و ضوابط قانونی مورد نیاز کارفرمایان و سرمایه گذاران ترکیه جهت همکاری اقتصادی با ایران به زبان ترکی ترجمه و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.