به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپین رزمایش نظامی سالانه خود با آمریکا را به منظور تقویت قابلیت های دفاعی خود حیاتی می داند. رزمایش امسال در حالی برگزار می شود که مناقشه ارضی میان فیلیپین و چین در دریای چین جنوبی بالا گرفته و تنش ها در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

قرار است در این رزمایش ۱۲ روزه که از روز جمعه آغاز شده و تا چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت هشت هزار سرباز آمریکایی و فیلیپینی، ۳۰ جنگنده از جمله جنگنده های اف- ۱۸ و سه ناو جنگی شرکت کنند.

گارت لانگلی، یکی از نظامیان آمریکا گفت: این رزمایش که بخشی از یک رزمایش جنگی سالانه در ابعاد بزرگ است، نشان می دهد که چطور دو نیروی مسلح هم پیمان با ظرفیت های نظامی نابرابر می توانند برای شکست دادن یک دشمن مشترک همکاری کنند.

لانگلی تاکید کرد: فیلیپینی ها ادوات جنگی ندارند اما ما آنها را در داخل خودروهای خود قرار می دهیم و به آنها نشان می دهیم که با قابلیت عملیاتی بینابینی چه کاری می توانیم انجام دهیم.

طی روز جمعه ۶۰ تفنگدار دریایی آمریکا و فیلیپین سوار بر چهار خودروی آبی خاکی از مسیر خاکسترهای آتشفشان در دره کرو عبور کردند.

به گفته لانگلی، تفنگداران دریایی با مسلسل های سوار بر خودروهای آبی خاکی گلوله جنگی شلیک کرده و سپس از خودرو پیاده شده و از مسلسل های خود برای زدن اهداف استفاده کردند.

فیلیپین همزمان با افزایش تنش های منطقه ای به دنبال روابط دیپلماتیک و نظامی نزدیکتر با آمریکا بوده است.

دو کشور یک معاهده نظامی در ۶۱ سال پیش امضا کردند که بر اساس آن آمریکا باید به فیلیپین در صورتی که مورد حمله واقع شود کمک کند.