حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری پنج‌شنبه‌شب در اولین آیین گرامیداشت مقام علمی، سیاسی و مبارزاتی آیت‌الله محی‌الدین فاضل هرندی در جمع مردم شهر هرند در بیت‌الحسین این شهر، اظهار داشت: آیت‌الله فاضل هرندی جزو علمایی بود که کتاب‌هایش مورد استفاده طلاب جوان قرار گرفته و به واسطه رفتار و اخلاقش برای همیشه زنده خواهد ماند.

وی ادامه داد: تمام جنایاتی که در طول تاریخ اتفاق افتاده است در سایه علمی است که به دست نااهلان افتاده و در رأس تمام مکتب‌ها و فرقه‌های انحرافی یک عالم بی‌عمل حضور داشته است.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری به تأکید اسلام در خصوص علم و دانش اشاره و عنوان کرد: قلمِ عالم، جامعه را روشنگر، شهیدپرور و دارای بینش می‌کند.

ناطق نوری با ذکر برخی مأموریت‌های پس از انقلاب این روحانی مبارز، بیان کرد: برخلاف کسانی که با گرفتن پُست، ماهیتشان عوض می‌شود، آیت‌الله فاضل هرندی با شرح صدر و اخلاق خوش در کنار جوانان حضور یافته و تعامل خوبی با آنها برقرار می‌کرد.

آیت‌الله محی‌الدین فاضل هرندی از علمای، اساتید حوزه علمیه و از فعالان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب بود که در دوره‌های اول، دوم و سوم مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت؛ فاضل هرندی در 27 اردیبهشت 1385 در شهر قم به علت بیماری کبد درگذشت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.