به گزارش پارس به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر جمعه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی استان کردستان در محل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج اظهار داشت: ساخت مسکن مهر در کشور روی غلطک افتاده و به همین دلیل باید تمامی مدیران و مسئولان با همکاری و تعامل بهتر روند واگذاری مسکن مهر را به افراد متقاضی فراهم کنند.

وی گفت: مسکن مهر مرحله اول در راستای خانه دار کردن مردم است ولی طرح اصلی برای مسکن نیز در آینده ای نزدیک باید اجرایی شود و ما بارها بر اجرایی شدن این طرح تاکید کرده ایم چرا که سرزمین پهناوی داریم و باید از این ظرفیت ها در راستای رفاه و آسایش بیشتر مردم استفاده کنیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: کشور ما ۱۸۷ میلیون هکتار وسعت دارد که هم اکنون تنها حدود ۱.۵ میلیون هکتار از آن در قالب روستاها و شهرها مورد استفاده قرار می گیرد که ما می توانیم به راحتی به هر خانوار بیش از دو هزار متر زمین واگذار کنیم تا آنها بتوانند علاوه بر ساخت خانه ای مجلل و زیبا، به کارهای کشاورزی نیز بپردازند.

وی با بیان اینکه ساخت هزار متر مربع باغچه به راحتی هزینه های مورد نیاز یک خانوار را تامین می کند، بیان کرد: ما باید طرح اصلی مسکن را در سال جاری با جدیت دنبال کنیم و از این ظرفیت نیز برای حمایت از مردم ایران اسلامی بهره برداری کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان کشوری و استانی باید به بهترین شکل ممکن در راستای پرداخت تسهیلات حوزه مسکن همکاری داشته باشند، یادآور شد: مسکن مهر باعث تحول عظیمی در کشور شد و باید خود را برای طرح بزرگتر و مهمتری در حوزه مسکن آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو نکته مهم در راستای تسریع در توسعه همه جانبه استان کردستان یادآور شد: باید شبکه های آبیاری در پایاب سدهای استان کردستان ایجاد شود و در کنار این مهم به حوزه بسیار مهم حمل و نقل و راه های این استان نیز توجه جدی صورت گیرد.

رئیس جمهور به طرح راه آهن تهران - همدان - سنندج اشاره کرد و افزود: هم اکنون روند اجرای این طرح ادامه دارد ولی باید با افزایش اعتبارات روند احداث آن را تسریع داد تا در این بخش بتوان حوزه حمل و نقل این استان را مورد حمایت جدی تری قرار داد.

وی جذب سرمایه گذاری را یکی از نیازهای اصلی کردستان عنوان کرد و افزود: کردستان یکی از امن ترین استانهای کشور است و به همین دلیل باید زمینه را برای سرمایه گذاری در تمامی بخش های این استان فراهم کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه کردستان بهترین فرصت ها به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی را برای سرمایه گذاری در اختیار دارد، گفت: من شخصا حاضرم که روند افزایش سرمایه گذاری در کردستان را پیگیری کنم و مدیران و مسئولان استان کردستان نیز باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی در پایان یادآور شد: کردستان برای جهش آماده است و مسئولان باید با همت بیشتر در راستای جبران کمبودها و کمک به توسعه همه جانبه این استان تلاش کنند.

در این مراسم قبل از سخنان رئیس جمهور، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی به همراه نامجو وزیر نیرو نیز سخنرانی کردند و استاندار کردستان نیز گزارشی از وضعیت این استان را ارائه کرد.