به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله استان بوشهر تاکید کرد: مردم و مسئولان به مردم انقلابی و وفادار استان بوشهر هرچه بیشتر خدمت و آنها را در این حادثه تلخ یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار کرد: کسانی که می خواهند مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند باید بدانند که این ریاست، امانت است و یک لقمه شیرین نیست. در این راستا مردم هم مامورند که امانت را به صاحب و انسانی که لایق است رد کنند.

موحدی کرمانی خطاب به مردم کشورمان اظهار کرد: بدانید که وظیفه سنگین پیش روی شماست و باید بگردید و اهل را پیدا کنید و بدانید این موضوع شوخی نیست؛ چراکه با تک تک آرای شما یک نفر رییس جمهور می شود و چهار سال امور کشور را در دست می گیرد. اگر او خدای نکرده نتواند و کوتاهی کند و قاصر و مقصر باشد و من و شما به او رای داده باشیم، در این مسئولیت و جرم سهیم هستیم؛ بنابراین باید بسیار دقت کنیم و برای شناختن افراد یا به یک فرد مورد اعتماد مراجعه کنیم یا اینکه خودمان سوابق او را بررسی کنیم و ببینیم چقدر سابقه انقلابی و وفاداری به ولایت دارد.

وی با تاکید بر اینکه" اگر فردی را نمی شناسیم نباید به هیچ وجه به او رای دهیم" ، گفت: باید ببینیم یک فرد در طول عمر خود چقدر به دین و انقلاب خدمت کرده و چقدر در جبهه حضور داشته و به ولایت هم وفادار بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان انتظار دارند مردم در انتخابات حماسه و شور بیافرینند و حضور گسترده و چشمگیری در این عرصه داشته باشند تا ان شاءالله با این حضور بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان داخلی و خارجی ما زده شود و آنها برای همیشه از ضربه زدن به نظام مأیوس شوند.

وی با اشاره به ضرورت وفاداری یک کاندیدا نسبت به ولایت اظهار کرد: مصداق روشن مودت اطاعت از ولایت است و ولایت ولی فقیه تداوم ولایت رسول الله است.

موحدی کرمانی در ادامه، مسئولیت شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداها را مورد توجه قرار داد و گفت: شورای محترم نگهبان شرایط در قانون را ملاحظه می کند و هر کسی را که آن شرایط را داشته باشد تایید خواهد کرد و در این راستا، وجود سابقه خوب، امانتداری، باتقوایی، معتقد بودن به مبانی جمهوری اسلامی را مد نظر قرار خواهد داد.

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود، آغاز عملیات کربلای ۵ را گرامی داشت، روز ارتش را به ارتشیان تبریک گفت، به سالگرد شهادت سیدمحمدباقر صدر و بنت الهدی صدر اشاره کرد و درباره سالگرد قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اظهار کرد: الحمدلله ما از این قطع رابطه هیچ ضرری نکردیم و نفع هم برده ایم. این در حالی است که دشمن ما فکر می کرد با توجه به این موضوع ما فلج خواهیم شد اما با خودسازی که انجام داده ایم نیروهای ما رشد کردند و در ابعاد مختلف دشمن را به حیرت واداشتند.

وی با گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله مرعشی نجفی، سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بمباران شیمیایی مرویوان توسط قوای بعثی و همچنین شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی، سخنان خود را ادامه داد.

موحدی کرمانی اضافه کرد: حمله گسترده چند هزار نفر از چندین کشور اسلامی به پایگاه های اینترنتی رژیم صهیونیستی شگفتی آور و موجب مسرت است و این موضوع زیان دو میلیارد دلاری به اسراییل تحمیل کرد و موجب شد که اسراییل همیشه از جهان الکترونیک منزوی شود.

وی با اشاره به تصویب قانون ازدواج همجنس گرایان در فرانسه نیز گفت: سقوط اخلاق در غرب در حال رسیدن به مراحل نهایی است و باید این فساد به اوج خود برسد تا سرنگونی ایجاد شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود، خطاب به زائران بیت الله الحرام اظهار کرد: هم اکنون وهابیت کثیف به زائرین خانه خدا جزوهای می دهد که پر از دروغ و افترا است و من توصیه می کنم که زائرین محترم حتما و حتما و قطعا و قطعا این جزوه ها را حتی برای اینکه بدانند در این جزوه ها چه نوشته شده است نگیرند.

موحدی کرمانی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران، تقوا را چراغ راه زندگی انسان ها خواند و خاطرنشان کرد: تقوا موجب می شود که انسان در بن بست قرار نگیرد.

وی با تسلیت شهادت فاطمه (س) و بیان برخی از ویژگیهای ایشان همچون عبادت و توجه آن حضرت به نماز گفت: نماز مظهر عبودیت و بندگی است که باید به آن بسیار اهمیت داده شود. البته باید حقیقت نماز را فهمید و دانست اگر این حقیقت فهمیده شود همگان شیفته آن خواهند شد.