محمد نهاوندیان در جریان سفر روز سه شنبه کاروان دولت تدبیر و امید به استان کرمان، پس از ادای احترام به یادمان شهدا از بخش های مختلف ستاد مرکزی ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در استان کرمان بازدید کرد و در جریان فعالیت این ستاد قرار گرفت.

وی همچنین در بازدید از غرفه ادارات کل و سازمان های مردم نهاد فعال استان، از نزدیک در جریان فعالیت و نقطه نظرات آنها قرار گرفت.در این ستاد بیش از یکهزار و 600 نفر از ادارات مختلف استان، به صورت شبانه روزی به تماس های مردم پاسخ و مسایل و درخواست های آنان را برای رسیدگی به بخش های مربوطه ارجاع می‌دهند.

دکتر نهاوندیان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سامانه 111 ابتکار نوینی بود که اینک همراه با رشد خوبی به حیات خود ادامه می دهد، گفت: امروز ارتباط مردم با دولت به سهولت و آسودگی در منزل انجام شده و دیگر نیاز به دنبال کردن خودروهای مسئولان و خودروهای جمع کننده نامه در جریان سفرهای استانی نیست چرا که آن روند، دور از شان مردم بزرگ بود.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور چندین هزار نامه به صورت فیزیکی و با مشقت از سوی مردم نوشته می شد، گفت: بحمدلله امروز در مسیر، تعداد بسیار کمی خود را ناگزیر به تحویل نامه دستی دیده بودند که این نشان از جا افتادن سامانه 111 در بین مردم است.

دکتر نهاوندیان افزود: طبق آخرین گزارش، تاکنون چندین هزار تماس تلفنی با سامانه 111 برقرار شده که بخشی از آن که دارای فوریت است در کمتر از 24 ساعت به دستگاههای مربوطه ارجاع شده و اقدامات لازم نیز انجام گرفته است و بخش عمده ای از این تماسها نیز ظرف 3 روز به دستگاههای مربوطه ارجاع می شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه در مرکز ارتباطات مردمی، سرعت، کیفیت و دقت ، با حفظ کرامت و احترام به مردم همراه است ، گفت: امروز می توان این پیام را با قدرت اعلام کرد که هیچ درخواستی در سامانه 111 بدون رسیدگی نمی ماند.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که با برخورد ریشه ای با مشکلات شاهد کاهش تماسها باشیم ، افزود: به عنوان نمونه بخشی از تماسها مربوط به اشتغال است چون جوان برای تامین نیازهای خود، نیاز به کار دارد که الحمدلله با توجه به سیاست گذاری های انجام شده به سمت مسیری می رویم که با گسترش سرمایه گذاری ها، فرصت های شغلی افزایش پیدا کند و ریشه این اضطرارها برداشته شود.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهارداشت: البته ارتباط مستقیم مردم با مسئولان به عنوان رویدادی جهت اطلاع از بازخورد اقدامات و فعالیت های دولت باید حفظ شود اما در عین حال باید تلاشمان را برای حل ریشه ای مشکلات افزایش دهیم.