به گزارش پارس به نقل ازایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی گفت: در سطوح مختلف مدیریتی کشور حضور داشته ام، چند مثال عرض می کنم؛ آقای هاشمی زمانی که رییس جمهور شد قبلش رییس مجلس بود، ایشان پستش از من بالاتر بود اما تجربه اش از من کمتر بود، وقتی آقای خاتمی رییس جمهور شد، قبلش وزیر ارشاد بود، ایشان هم پستش کمتر بود و هم تجربه اش، آقای احمدی نژاد هم که رییس جمهور شد، هم پستش از من کمتر بود و هم تجربه اش، چون ایشان قبلا استاندار بود و من پانزده سال جانشین وزیر بوده ام؛ به هر حال فکر می کنم اگر می خواهم در این پست قرار بگیرم تجربه ام از رییس جمهورهای قبلی و سوابق شان بیشتر است. ادعایی هم ندارم اما تشخیص من این است که می توانم به جامعه خدمت کنم.

وی در پاسخ به سوالی ابراز عقیده کرد: انرژی جوانان و مردم جامعه نباید به هرز رود، طرح مسایلی مانند این که آینده جهان چه می شود و می خواهیم دنیا را متحول کنیم یا صحبت از بهار و پاییز و… ارزشی ندارد، این ها وقت کشور را می گیرد. باید مشکلات اصلی کشور را چاره جویی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فساد بزرگ اقتصادی گفت: حادثه تلخ و ناگواری برای کشور بود. متاسفانه فساد اقتصادی با فساد اداری عجین شده است و بر بسیاری از فعالیت های کشور سایه شوم انداخته است.

این فعال سیاسی با بیان این که « حماسه اقتصادی در کشور بدون مبارزه با فساد اقتصادی و اداری امکان پذیر نیست» گفت: با این سیستم اداری که داریم قوی ترین تیم مدیریتی با بیشترین امکانات در سیستم اداری ما ذبح می شود. به عنوان مثال در همین فساد ۳ هزار میلیاردی از بانک مرکزی خواستیم گزارشی به ما بدهد، گفتند؛ نمی توانیم. چطور ممکن است چند صد میلیارد تومان پول از یک بانک به بانکی دیگر منتقل شود اما بانک مرکز ما نداند. این در حالی است که مثلا از ۵ هزار دلار از یک بانک در یک گوشه دنیا به بانکی دیگر در گوشه ای دیگر از دنیا جابجا کنند، بانک مرکزی آمریکا می فهمد.

وی مدعی شد: در گمرک ما هم وضع تقریبا این چنین است. اطلاع نداریم چقدر جنس از گمرک وارد شده یا بعضا اظهارنامه ها دست کاری می شود و رد یابی آن اجناس امکان پذیر نیست. چندین سال است که شبکه مالیاتی ما می خواهد سیستمی شود اما نمی شود. الان بخش بزرگی از کشور مالیات نمی دهند و فرار مالیاتی در کشور داریم. این ثروت های انبوه که جمع می شود و همچنین ثروت افسانه ای که به بانک های کشور می رود و تبدیل به برج و ساختمان های بلند و شیک می شود این ها همه پول است. سالانه ده ها هزار میلیارد تومان ثروت کشور از دست می رود به خاطر این که نتوانستیم سیستم مالیاتی کشور را مستقر کنیم.

وی ادامه داد: در کشور ۷۵ هزار میلیارد تومان واردات داریم (اگر با ارز ۱۲۲۰ تومانی حساب کنیم) حال اگر در این رقم ده درصد فساد و خلاف وجود داشته باشد، رقمی حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان می شود. آیا نمی توانیم چند میلیارد تومان هزینه کنیم تا سیستم مالیاتی در کشور مستقر شده و از فساد جلوگیری شود؟ چندین بار گفتیم و تذکر دادیم. اما موثر واقع نشد. وقتی که بیشتر اصرار می کنیم می گویند چون از دولت خارج شده می خواهد انتقام بگیرد.

پورمحمدی گفت: نسبت به خطرات اقتصادی که کشور را تهدید می کند چندین ماه قبل در جلسه غیرعلنی مجلس صحبت کردم و هشدار داده بودم، اما آن قدر ترتیب اثر ندادیم تا منابع و فرصت ها از دست رفت.

وی در پاسخ به این که وضعیت شما در ائتلاف اکثریت اصولگرایان چگونه است؟ گفت: تا به حال طبق نظرسنجی ها من جلوتر هستم و اگر این روند ادامه یابد خواهم ماند.

وی در پاسخ به سوالی به ویژگی های خوب دولت فعلی اشاره کرد و گفت: تعلق خدمت این دولت به مردم و محرومین، خوب و بالاست. پرتحرک و برای تصمیم گیری جسور است. به استان ها رفت و آمد داشته و زی مردمی دارد. این ها را اگر من منتخب شوم تعقیب خواهم کرد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا همکاران خود را قبل از انتخابات معرفی می کنید؟ گفت: معرفی نمی کنم چون حساسیت و آسیب ایجاد می شود. همکاران من مجموعه فعال، با انگیزه سالم، قوی و هوشمند اصولگرایان هستند. علاوه بر این در بدنه این دولت هم نیروهای خوبی داریم و باید از این ها استفاده شود.

وی درباره اظهاراتش پس از اغتشاش در شبستان امام در صحن حرم مطهر خاطرنشان کرد: من به فرد یا گروه خاصی نسبت ندادم. بلکه گفتم این برای ما خوب نیست که در کانون انقلاب حرکتی کنیم که دشمن شاد شود. آمده ایم تا ان شاءالله اخلاق را به جامعه برگردانیم و پای آن هم می ایستیم. این کشور میراث دار خون شهدا و بسیاری از خوبان است که بی نام و نشان زحمت می کشند. باید مقاومت کنیم و مسایل کشور را به پیش ببریم.

وی در پاسخ به این که چقدر انقلابی هستید؟ اظهار کرد: سخت ترین ماموریت های انقلاب را انجام دادم. بخشی از آن قابل بازگو کردن است و بخش زیادی از آن قابل گفتن نیست. فعالیت های انقلاب ما از زمان شهادت آقا مصطفی خمینی (ره) و حادثه ۱۹ دی شروع شد. به هر حال سرباز کوچک انقلاب هستم و خدا را شکر می کنم که در این مسیر قرار دارم.

پورمحمدی در ابتدای سخنان خود گفت: وقتی مقام معظم رهبری در شعاری که امسال اعلام فرمودند، صحبت از حماسه می کنند مشخص است که فضا و شرایط کشور شرایط حساسی است و اگر ما در داخل کشور بتوانیم این شعار را خوب درک کرده و پشت سر بگذاریم برای امت اسلام یک نقطه اتکا و امید در مقابل هجمه ها و توطئه های دشمنان خواهد بود.

وی با بیان این که « برای خلق حماسه سیاسی مردم باید امیدوار باشند» افزود: کسی عنوان نکند که رای مردم تعیین کننده نیست. یا این که برای صندوق از قبل تعیین تکلیف شده است، مقام معظم رهبری برای این که این تلقی ها ایجاد نشود در ابتدای سال به طور صریح فرمودند که هیچ کس از رای و نظر من در انتخابات خبر ندارد. کسی نیاید یا پیامک نکند نظر رهبری یا دفتر ایشان به سمت چه کسی است. حضرت آقا به این خاطر این مطلب را گفتند که کسی از قبل القاء نکند که نتایج انتخابات از پیش تعیین شده است. این حرکات ضدحماسه سیاسی و مانع مشارکت مردم است.

وی با بیان این که « نظام از ابتدای انقلاب نشان داده که به صندوق رای خیانت نکرده و امانتدار بوده است» اظهار کرداشت: اول انقلاب که انتخابات برگزار شد بنی صدر رای آورد. پس از وی شهید رجایی و مقام معظم رهبری رای آوردند. همچنین آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هم رای آوردند. پس فقط رای مردم در انتخابات تعیین کننده است.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود حماسه سیاسی را مقدمه خلق حماسه اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر حماسه سیاسی با حضور پرشور و انتخاب صحیح شکل گیرد، گام اول خلق حماسه اقتصادی برداشته می شود.

وی با بیان این که « حماسه اقتصادی به طور طبیعی توسط دولت بعدی اتفاق می افتد» تصریح کرد: من وعده نمی دهم و ادعا هم نمی کنم. وقتی انتخاب شدم شرایط اقتصادی کشور به سرعت عوض نخواهد شد و هر کس هم غیر از این ادعا را بکند باید در آن تردید کرد. اما شرایط اقتصادی کشور را تغییر و بهبود خواهم داد.

وی ادامه داد: این که فکر کنیم کسی یک شبه مشکلات کشور را رفع کند امکان ندارد. چون شرایطی که این سال ها بر ما تحمیل شده، بسیاری از ظرفیت های ما را از بین برده است.

به گزارش ایسنا پورمحمدی هم چنین در دیدار با اعضای صنف حمل و نقل درون شهری و جاده ای و اعضای هیات های ورزشی استان قم گفت: اگر رأی حلال شد، کار و محصول با برکت و حلال تولید می شود.

وی از وابستگی اقتصاد کشور به نفت انتقاد کرد و گفت: اقتصادی که وابسته به نفت باشد، معیوب است، همه دیدیم که در جریان تحریم چه اتفاقی پیش آمد؛ بی تدبیری، بر مشکلات ناشی از تحریم افزوده شد و قیمت ارز نابسامان گردید. این که می گوییم به نفت متکی نیستیم درست نیست، اگر وابستگی به نفت کم شد، چرا این همه مشکلات به وجود آمده است. ؟

وی با اشاره به اقدامات توسعه ای که انجام شده است، اظهار کرد: نفت را با میانگین ۱۰۰ دلار، فروختیم و با پول آن شهر و ساختمان و اتوبان درست کردیم، آن وقت شهردار، وزیر و رییس جمهور قیافه می گیرند و می گویند ما چه کردیم و چه کردیم، این که جای افتخار نیست. این پول نفت بود که این ها را ساخت. همین کاری که در کشورهای عربی و عربستان انجام می شود.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من به حمل و نقل و ورزش توجه جدی دارم. اما اگر فردا مسوول شوم، اول به اشتغال و تولید فکر می کنم. اگر این را درست کنیم، بقیه کارها بهتر حل می شود.

وی ادامه داد: من صحبت های همه طیف های اجتماعی را گوش می کنم، اما تحت تأثیر قرار نمی گیرم.

وی در در بخش دیگر سخنان خود، درباره مسایل و مشکلات بخش حمل و نقل و هیات های ورزشی استان قم گفت: حجم خدماتی که در قم ارایه می شود، با حجم جمعیت این شهر متناسب نیست. قم یک شهر تولیدکننده کالاهای فرهنگی است و مساله این است که عادت کردیم هزینه این کالاهای مهم را نپردازیم. کشور را همیشه نمی شود با بگیر و ببند و… اداره کرد. فکر، تربیت، اخلاق و فرهنگ می خواهد و برای این کار باید کالای فرهنگی مناسب تولید شود.

پورمحمدی اظهار کرد: قم یک جمعیت مهاجر دارد که صاحب درآمد بالایی نیستند تا شهرداری را تأمین کنند. اقشار طلبه ای که در قم زندگی می کنند، وضع زندگی شان مشخص است. به هر حال حجم حمل و نقل در سطح شهر قم و نیز در سطح کشور، مقوله بسیار حساس و مهمی است و پایین آوردن نرخ حمل و نقل نیز یک سیاست کشوری و یک فرهنگ است. ولی از نظر مبنایی باید این فرهنگ تغییر کند. زحمت کش ترین و پایین ترین صنف جامعه از نظر درآمدی صنف حمل و نقل درون شهری یا برون شهری است و به این قشر باید حمایت های ویژه شود.

وی در پاسخ به مشکلاتی که هیات های ورزشی استان قم درباره رشته های مختلف از جمله فوتبال مطرح کردند، گفت: نمی شود از فوتبال غافل شد. بیشترین طرف دار را دارد. فوتبال یک ورزش جهانی است و حتماً به آن باید بها داد. اما نباید به گونه ای باشد که از توجه به بخش های دیگر ورزش غفلت کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که « احساس می کنم یک دینی بر گردن ما هست» گفت: دنبال رأی حلال هستم. چون از رأی حرام کار حلال در نمی آید. اگر رأی حلال شد کار و محصول با برکت و حلال تولید می شود.