پارس به نقل از فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تجربه ام از برخی روسای جمهور بیشتر است، گفت: یارانم را از میان نیروهای قوی، هوشمند و سالم اصولگرا انتخاب خواهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای استان قم اظهار کرد: امروز باید برای آینده کشور و مبانی و اصول اداره مملکت تصمیم گیری کنیم؛ حماسه اقتصادی که رهبری آن را مطالبه فرموده اند امکان پذیر است اما شرایط سختی حاکم خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از طلاب در خصوص جریان انحرافی عنوان داشت: انحراف بزرگ آن است که منابع کشور به هدر برود؛ انحراف عظیم در واقع هدر رفتن انرژی نیروهای جوان است و نباید وقت خود را با پرداختن بیش از حد به مسائلی چون عرفان های کاذب و صحبت کردن در مورد اشخاص هدر دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال دیگری خاطرنشان کرد: بسیاری از ماموریت هایی که طی سال های پس از انقلاب داشتم جزو کارهای ویژه بوده اند.

سوال دیگری که از پورمحمدی شد در مورد تعداد زیاد کاندیداهای اصولگرا بود که وی در پاسخ گفت: شرایط کشور به گونه ای است که قوانین محدود کننده ای در این زمینه وجود نداشته و مراجع تعیین کننده و کانون های سیاسی کشور هم تعیین تکلیف نکرده اند به همین دلیل خود ما وارد عمل شدیم و دو ائتلاف را شکل دادیم و قرار بر این شده است که خروجی هر ائتلاف یک کاندیدا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت رئیس جمهور شدن چه برنامه ای برای قم دارد بیان داشت: قم دارای ظرفیت های گسترده فرهنگی است بنابراین باید برنامه جامعی به منظور تامین منابع و توسعه اقتصادی قم تدوین شود.

نقاط قوت و ضعف دولت حاضر موضوع سوال بعدی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که وی در جواب گفت: تحرک بالا، توجه به مستضعفان، سفرها و رفت و آمدهای مردمی و عدالت محوری از جمله مسائلی هستند که جزو ویژگی های ارزشمند دولت محسوب می شوند هرچند برخی از این موارد بعدا به شعار تبدیل شدند.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری عنوان داشت: در حال حاضر یاران خود را در دولت بعدی در صورت پیروزی معرفی نمی کنم زیرا ممکن است تبعاتی داشته باشد اما به هر حال آنها را از میان نیروهای قوی، هوشمند و سالم اصولگرا انتخاب خواهم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال دیگری که چگونه خود را در میان کاندیداها برتر می داند گفت: برخی رؤسای جمهور ایران دارای سابقه و تجربه کمتری از من بوده اند؛ اگر امروز قصد دارم رئیس جمهور شوم فکر می کنم سابقه و تجربه بیشتری از برخی رؤسای جمهور دارم.

وی در جواب به سوال کتبی دیگری بیان داشت: طی چند روز آینده برنامه های خود را برای پس از انتخاب شدن به ریاست جمهوری اعلام خواهم کرد؛ در این راستا بخش اقتصادی به شدت مورد توجه قرار گرفته و با بهترین متخصصان و کارشناسان و فعالان اقتصادی کشور ملاقات هایی صورت گرفته و از نظرات آنها هم استفاده شده است؛ مشکلات اقتصادی کشور روشن بوده و فرمول حل آنها هم آشکار است.

پورمحمدی تاکید کرد: برای باز گرداندن اخلاق به کشور وارد صحنه شده ام و در این راستا از هزینه هایی که باید بپردازیم هراسی ندارم.