غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به آخرین اخبار کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی بودجه سال ۹۲ گفت: امروز بعدظهر قرار است اعضای کمیسیون تلفیق وارد ادامه بحث کلیات بودجه شده و مخالفین و موافقین صحبتهای خود را در رابطه با ادامه مباحث مطرح کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس افزود: نمایندگان مرکز پژوهش ها. دیوان محاسبات. اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در صورت ضرورت در جلسه بعدظهر کمیسیون تلفیق اظهار نظر می کنند که امیدواریم به جمع بندی نهایی رسیده و کلیات بودجه سال ۹۲ به تصویب برسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رشد اقتصادی در بودجه سال به چه میزانی پیش بینی شده است اظهار داشت: بروآرد از پیش بینی رشد اقتصادی در بودجه مصرح نبوده و آنچیزی که در حال حاضر مهم است تصویب کلیات بودجه سال۹۲ می باشد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه لایحه بودجه تهیه شده از جانب دولت دارای مشکلات متعددی بوده تصریح کرد: بخش مهمی از مشکلات بودجه سال ۹۲وجود درآمدهایست که به صورت پنهان در ردیف ها و احکام قرار گرفته که کمیسیون درصدد شفاف کردن این ردیف ها و احکام بوده است.

وی با اشاره به برخی از ردیف های بودجه ای سال ۹۲ تشریح کرد: برخی از ریف ها از نظر منابع بسیار غیر واقعی بوده که به طور مثال می توان به ۳۰ میلیارد دلار از فاینانسی که از سال های گذشته مصوب شده ولی هنوز عملیاتی نشده است اشاره کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: ما در شرایطی نستیم که امکان فاینانس ۳۰ میلیون دلار را در سال ۹۲ داشته باشم و یا انتشار اوراق مشارکت در حد ۱۵ هزار میلیارد تومان داشته باشیم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه بنا داریم یک بودجه واقعی را به تصویب برسانیم نه یک بودجه آرمانی. تصریح کرد: بودجه باید با توجه به واقعیت ها و براساس پیش بینی درامدها به تصویب برسد که ضرورت اصلاحات در بودجه سال ۹۲ را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه مجلس تاکید دارد منابع نفت را با یک کاهش ۵۰ درصدی نسبت به مصوب سال گذشته تصویب کند گفت: با توجه به اینکه درامدهای مالیاتی در سال جاری بالای ۹۰ درصد تحقق پیدا کرده امیدواریم این درآمدها در سال ۹۲ افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به دغدغه اصلی نمایندگان مجلس در خصوص رشد نرخ اقتصادی اظهارداشت: کمک به تولید و حمایت از تولید است مهمترین دغدغه اصلی نمایندگلان مجلس بوده است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در رابطه با خلق حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: طبیعتا باید بودجه سال ۹۲ با الویت های حماسه اقتصادی مد نظر قرار گیرد لذا ما نگاهمان به تصویب بودجه با التزام به حماسه اقتصادی خواهذد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما با استناد به کدام امار رشد اقتصادی سال ۹۱ را ۰ درصد و یا زیر ۰ درصد اعلام داشته اید در صورتی که هنوزامارها ی رسمی در این رابطه منتشر نشده است: البته که هنوز امارها منتشر نشده و بنده این مسئله را به صورت تقریبی گفته ام.

مصباحی مقدم با بیان اینکه اظهار نظرها و کارکارشناسانه در خصوص رشد اقتصادی در سال ۹۱ انجام شده که به صورت خام بوده و هنوز نهایی نشده است ادامه داد: این امار به صورت غیر رسمی به من منتقل شده است که بنده هم بنا نداشتم این مسئله را از طریق رسانه ها مطرح کنم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در پایان افزود: بنده این مسئله را تائید می کنم ولی هرگز علاقه ای به رسانه ای کردن این موضوع نداشته ام.