به گزارش پارس پبه نقل از فارس، علاء الدین بروجردی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: اگر اصولگرایان اصل مهم وحدت کلمه را حفظ کنند و از هرگونه تفرقه جلوگیری کنند و به سمت فرد متناسب و دارای توانمندی حرکت کنند، قطعاً پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان شرط لازم باید فردی را انتخاب کنیم که اصل نظام و محوریت نظام ولایت را قدر دانسته و هرگز از این مسیر زاویه پیدا نکند و با ساختار نظام مردمی و قانون اساسی نیز همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تبعیت از ولایت را یک ضرورت، اعتقاد قلبی، قانونی و دینی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به پیچیدگی جهان امروز و تلاش دشمنان، رئیس جمهور آینده باید شناخت خوبی از عرصه بین المللی و جهانی داشته باشد تا از این طریق بتواند کشور را در مسیر اقتدار واقعی حرکت دهد.

نمایندگان مجلس به طرح شعار انتخاباتی از زبان یک مسئول کشوری انتقاد کردند

بروجردی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص اصل شعار زنده باد بهار گفت: این حق مسلم نامزدهای انتخاباتی است که برای خود شعاری انتخاب کنند ولی بنده مسئول در یک جایگاه حقوقی حق ندارم قبل از اینکه موسم تبلیغات فرا برسد و بدون آنکه نامزد انتخاباتی باشم از عناوین تبلیغاتی استفاده کنم.

این مسئول عنوان کرد: در آن زمان که این شعار از زبان یک مسئول بلند مرتبه مطرح شد بسیاری از نمایندگان آن را به باد انتقاد گرفتند.

نیازمند بازنگری در کیفیت تولید خودروی داخلی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که از بی کیفیت بودن خودروی داخلی و افزایش سرسام آور قیمت آن سئوالی کرد، بیان داشت: معتقدم روند صنعت خودرو سازی روند متناسب با توانمندی صنعتی و علمی ما نبوده است چرا که وقتی پیکان دهه ۶۰ را با خودروهای فعلی مقایسه می کنیم می بینیم که چندان توفیقی در این عرصه نداشتیم و نتوانستیم پاسخگوی نیاز مردم در تولید یک خودرو با کیفیت برای خانواده های ایرانی باشیم.

بروجردی یکی از ایرادات کار را تقاضای بالا و فراتر از میزان تولید و نبود یک رقابت حقیقی در بین خودروسازان اعلام کرد و افزود: شرکت های تولید کننده خودرو به دنبال آن هستند که جواب مشتری را بدهند در حالی که از کیفیت و رعایت برخی استانداردها غفلت کرده اند و تنها به تولید انبوه می نگرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ایرادات وارده مورد قبول است و باید در سال حماسه اقتصادی تحول بنیادین در صنعت خودروسازی رخ دهد چرا که آمار تاسف بار تلفات جاده ای حکایت از تولید خودرویی غیر ایمن دارد که باید در این زمینه یک بازنگری واقعی صورت گیرد.

صداقتی در رفتار آمریکایی ها مشاهده نمی کنیم

بروجردی در پاسخ به سئوالی در خصوص نامه اوباما به رهبر فرزانه انقلاب ابراز داشت: آمریکایی ها مدت هاست از زمان روی کار آمدن اوباما ژست گفت و گو و تعامل با ایران را گرفته اند اما همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب در سخنرانی آغازین سال اعلام کردند آنها با دستکش مخملی اما پنجه فولادین درصدد طرح موضوع مذاکره هستند.

این مسئول تاکید کرد: اظهار علاقه ای که به مذاکره می شود صادقانه نیست و بارها به رغم پیام اوباما اعلام کردیم که چون صداقتی در رفتار آنها مشاهده نمی شود ضرورتی ندارد پاسخی شفاف به خواسته های آنها دهیم.

محدودیت خروج دانشجویان هسته ای از کشور شایعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس با رد این موضوع که حق خروج و رفتن دانشجویان هسته ای ایران به خارج از کشور محدود شده است، گفت: چنین محدودیتی را بنده که تاکنون نشنیده ام.

بروجردی در پایان سخنان خود به ترور دانشمندان هسته ای ایران و برنامه دشمن در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: آنها در یک برنامه ده گانه تلاش کردند تا چهار چهره علمی و هسته ای ایران را ترور کنند و به نظر می رسد چنین ترفندی دیگر کارساز نباشد.