به گزارش پارس به نقل از فارس، مراسم صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروی زمینی ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ع) برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم اظهار داشت: امروز بعد از ۳۴ سال از گذشت انقلاب عمق تدبیر و ژرف نگری امام (ره) در بقای ارتش اثبات می شود که ارتش را برای حضوری اثربخش در صحنه های انقلاب آماده کرد.

وی با بیان اینکه ارتش و نیروی زمینی در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی جلوتر از همه بود گفت: نیروی زمینی ۲ اقدام اساسی در ابتدای انقلاب انجام داد. یکی اینکه مسئولیت آموزش جوانان پرشور انقلابی که می خواستند به سپاه ملحق شوند را به عهده گرفت و دیگری سازماندهی و تجهیز یگان های لشکری، توپخانه و هوانیروز بود.

پوردستان تاکید کرد: اولین یگانی که در مقابل ضد انقلاب صف آرایی کرد لشکر ۲۸ نیروی زمینی ارتش بود و سبب شد استکبار در راهبرد خود تغییراتی ایجاد کند و با تجهیز صدام به ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه حضور مقتدرانه ارتش در زمین، هوا و دریا در طول ۸ سال دفاع مقدس ادامه داشت تصریح کرد: کارنامه ارتش در ۳۴ سال از عمر انقلاب سرشار از افتخارات است و کارکنانی آماده، مستحکم و انگشت روی ماشه دارد تا جرات تجاوز را از هر دشمنی بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص اقدامات ارتش در طول انقلاب گفت: رصد مداوم تهدیدات بر زمین، دریا و هوا و تجهیز لازم برای مقابله با آن از جمله اقدامات ارتش است. تمامی تهدیدات در مرز ها، منطقه و فرامنطقه رصد می شود و کارشناسان نظامی آنها را تحلیل می کنند و متناسب با آن ظرفیت لازم در ارتش ایجاد می شود.

وی افزود: تامین امنیت آسمان کشور، بستن پرونده شرور ریگی، حضور مقتدرانه در آبهای بین المللی، مقابله با تروریسم بین المللی و تامین امنیت تجارت بین المللی در دریاها، تامین امنیت مرزهای زمینی کشور و مقابله جدی با اشرار، قاچاقچیان و گروهکهای تروریستی گوشه ای از اقدامات ارتش است.

پوردستان ادامه داد: نیروی زمینی به وسیله سه قرارگاه در کرمانشاه، ایلام و خوزستان اقدام به پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره کرده که تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی آلوده را پاکسازی و در این راه ۱۸۰ شهید و ۳۰۰ جانباز تقدیم کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: آموزش سالانه ۳۰۰ هزار نفر در قالب سربازی و حضور فعال و گسترده در امدادرسانی بلایای طبیعی از دیگر اقدامات ارتش است و در زلزله اخیر بوشهر نیز اولین یگان هایی که خود را به محل رساندند یگان های ارتش بودند.