به گزارش پارس به نقل از فارس، عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان استان، مسئولان لشکری و کشوری تنی چند از نمایندگان مردم در مجلس، نمایندگان استان یزد در مجلس، حجت الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس و اقشار مختلف مردم، پیکر مرحوم سیدجلال یحیی زاده نماینده فقید مردم تفت و میبد به خاک سپرده شد.

آیت الله سیدعلیرضا اعرافی در مراسم تشییع پیکر یحیی زاده با ابراز تأسف از دست دادن مردی خدوم و مومن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حجت الاسلام یحیی زاده در طول عمر با برکت خود خدمات بسیار ارزنده ای را به نظام و مملکت خود ارائه کرد.

وی با بیان اینکه ۳۵ سال با یحیی زاده همراه بودم و او را کاملاً می شناختم، گفت: یحیی زاده در این مدت چیزی برای خود نیندوخت و کیسه ای برای خود ندوخت و تنها در خدمت امام، نظام، اسلام و رهبری بود.

امام جمعه میبد عنوان کرد: وی از بزرگمردانی بود که در طول دفاع مقدس نیز در جبهه های نبرد حق علیه باطل دوشادوش رزمندگان جنگید و از کشور خود دفاع کرد.

وی افزود: مرحوم یحیی زاده نمونه بارز یک مرد فرهیخته و انسان کاملی بود که در هیچ زمانی دست از تلاش و کوشش خود بر نداشت.

اعرافی با اشاره به ویژگی های مرحوم یحیی زاده، او را نماینده ای صادق و خدمت گزار توصیف کرد و اذعان داشت: وی همواره در پیگیری امور جدیت داشت و همواره برای حفظ نظام و رفاه مردم می کوشید.

امام جمعه میبد بیان کرد: همه مردم در طول این سال ها زهد و تقوای یحیی زاده را هم دیدند و هم با تمام وجود خود لمس کردند.

فرزند ارشد یحیی زاده نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: از مردم سپاسگزارم که برای بهبودی وضعیت پدر مرحومم دعا کردند و خداوند در پاسخ به این دعاها وی را در ایامی که تقارن با سوگواری مادر سادات دارد به نزد خود فراخواند.

سیدعلی یحیی زاده افزود: از وصایای پدرم هم این بود که ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) خوانده شود؛ پدرم چه زمان خوبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

همچنین در حاشیه مراسم خاکسپاری مرحوم یحیی زاده بخشی از وصیت نامه وی از سوی فرزندش قرائت شد.

یحیی زاده در این وصیت نامه ضمن درود بر شهیدان و رزمندگان اسلام و هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی آورده بود؛ از همه مردم شریف می خواهم دست از حمایت ولایت فقیه بر ندارند و همواره پشتیبان و حامی ولایت فقیه و پیرو رهبری باشند.

وی در بخشی از این وصیت نامه خطاب به اصحاب رسانه آورده بود، اصحاب رسانه با رعایت مصالح نظام در دام بیگانگان نیفتند.

وی همچنین از طلاب و روحانیون خواسته بود تا از هر فرصتی که در اختیار دارند در راه علم اندوزی و عمل صالح بهره گیرند.

یحیی زاده خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود آورده بود، از مردم تفت و میبد نیز استدعا می کنم تا اگر قصور و کاستی بوده است، مرا ببخشند و اگر حقی از من دارند عاجزانه درگذرند.

به گزارش فارس، حضور گسترده مردم شهرستان میبد در این مراسم ستودنی بود و جمعیت حاضر ابراز همدردی خود را با خانواده مرحوم یحیی زاده اعلام داشتند.

مردم میبد همچنین با مرثیه سرایی و نوحه خوانی و شعار « عزاعزاست امروز روزعزاست امروز، سیدجلال عزیز پیش خداست امروز» پیکر یحیی زاده را تشییع کردند.