به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس جمهور در بازدید از بخش هایی از این قطعه از آزاد راه تهران- شمال با توضیح مسوولان در جریان چگونگی روند فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در جهت احداث آن قرار گرفت.

قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال، پس از گذشت ۳۵ سال از آغاز این پروژه به طول حدود ۲۱ کیلومتر از مرزن آباد شروع و به چالوس ختم می شود.

منطقه ۴ آزادراه تهران - شمال دارای شرایط اقلیمی خاصی است که با توجه به سستی خاک و رانش های متعدد در اراضی، ترانشه های (کوه بری) بسیاری در این منطقه صورت گرفته است.

۴ تونل، ۴ دستگاه پل به طول حدود ۱۱۰۰ متر، ۴ دستگاه پل خاص به طول ۲۶۳ متر، ۲ تقاطع غیرهمسطح و ۳۴ دستگاه پل و آبروهای مسیر از جمله ویژگی های فاز چهارم آزادراه تهران - شمال است.

با بهره برداری از قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال زمان سفر به شمال کشور یک ساعت کاهش یافته و سالانه ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی سوخت و ۲۰ میلیارد تومان کاهش هزینه تصادفات را به دنبال خواهد داشت.

برای احداث این قطعه از آزادراه حدود ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اهالی روستائی سی نوا که برای استقبال از رییس جمهور در کنار این جاده اجتماع کرده بودند، با دیدن دکتر احمدی نژاد ضمن سر دادن شعارهای صل علی محمد، احمدی نژاد خوش آمد، صل علی محمد یاور رهبر آمد پرداختند.

احمدی نژاد پس از افتتاح رسمی این پروژه در اجتماع مردم روستای سی نوا در کنار این جاده حضور یافت و ضمن گفتگو با آنان و و شنیدن درخواست ها و مطالباتشان به ابراز احساسات صمیمانه آنان پاسخ گفت.