به گزارش پارس ، مهر به نقل از رویترز، کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد: با وجود تلاشهای دیپلماتیک جامعه بین الملل برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، احتمال بسیاری زیادی وجود دارد که کره شمالی یک موشک میان برد را با هدف نشان دادن توانایی خود آزمایش کند.

" یون بیونگ سی" وزیر خارجه کره جنوبی به اعضای پارلمان در سئول گفت این کشور از چین و روسیه خواسته تا برای کاهش تنش ها در شبه جزیره که از زمان تصویب دور جدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ پس از سومین آزمایش هسته ای در ماه گذشته افزایش یافته است، پادرمیانی کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده از سوی طرف آمریکایی، احتمال اینکه کره شمالی دست به آزمایش موشکی بزند، بالا است.

یونهاپ نیز در گزارشی با اشاره به افزایش نظارت فعالیت های کره شمالی از سوی همسایه اش نوشت: نشانه های آشکاری مبنی بر آزمایش همزمان موشک های موشک موسودان، اسکاد و نودونگ از سوی کره شمالی وجود دارد.

خبر دیگر اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا بعد از ظهر جمعه برای گفتگو با همتای کره جنوبی درباره کره شمالی به سئول می رود و پیش بینی می شود که در این سفر علاوه بر نحوه چگونگی تعامل با یکدیگر در قبال پیونگ یانگ، درباره سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به آمریکا در ماه مه گفتگو شود.

همچنین وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش تنش ها در شبه جزیره کره اعلام کرد که اقدامات پیونگ یانگ غیر قابل قبول است.