یه گزارش پارس به نقل از فارس، معیارهایی که می تواند برای عموم مردم راهگشا و مفید باشد تا بار دیگر به دور از دعواهای روزمره سیاسی و آزار دهنده، راه انتخاب رییس جمهوری در طراز پیچ تاریخی پیش رو، توسط ملت راحت تر باشد.

در نخستین سلسله از این گزارش ها، ویژگی های « اخلاص، کارآمدی، مردمی بودن، انقلابی گری، توانایی کار اجرایی، نشاط و شادابی» رییس جمهور مورد توجه است:

*مردم به دنبال رییس جمهور توانا، شاداب و با احساس مسئولیت باشند

« مردم باید دنبال رئیس جمهوری باشند که توانایی، شادابی، احساس مسؤولیت و آمادگی به کار داشته باشد. »

بیانات در دیدار مردم پاکدشت. ۱۰ بهمن ۸۳

***

*رییس جمهور باید با اخلاص، با نشاط، شاداب، شجاع، مردمی و انقلابی باشد

« مردم باید با چشم باز در این صحنه ی مهم حاضر شوند و ان شاءاللَّه خدای متعال کمک کند و دلهای مردم را هدایت کند تا فرد با کفایت، شجاع، با اخلاص، دارای روح مردمی، شاداب و با نشاط، مؤمن به هدفها و ارزشهای انقلاب، مؤمن به مردم، مؤمن به نیروی مردم و معتقد به حق مردم را انتخاب کنند؛ این مهمترین بخش مشارکت عمومی مردم در امسال است. »

بیانات در حرم رضوی علیه السلام. ۱ فروردین ۸۴

***

به کسی گرایش پیدا کنید که به دین و دنیای مردم اهمیت می دهد

« شما از نامزدِ خودتان حمایت کنید، دیگران هم از نامزدِ خودشان حمایت کنند و به او رأی دهند. در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسی گرایش پیدا کنید که به دین مردم، به انقلاب مردم، به دنیای مردم، به معیشت مردم، به آینده ی مردم و به عزت مردم اهمیت می دهد. بحمداللَّه میدان برای آزمودن و دیدن و شناختن باز است؛ ملت ما هم هشیار است. »

بیانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴ خرداد ۸۴

***

رییس جمهور توانایی کار اجرایی داشته و دلبسته نظام و قانون اساسی باشد

« هر کسی که در خود صلاحیتی احساس میکند و کار اجرائی بلد است، می آید و خود را در معرض انتخاب مردم می گذارد. اداره ی مملکت و کار اجرائی، کار کوچکی نیست. کارهای بزرگ و بارهای سنگینی بر دوش مجریان سطوح بالاست. ممکن است کسانی که در سطوح دیگری کار میکنند، ابعاد این سنگینی را هم بعضاً تشخیص ندهند که چقدر این بار سنگین است. آن کسانی که وارد میدان میشوند، باید کسانی باشند که در خود توانائیِ کشیدن این بار را بیابند؛ صلاحیتهائی را هم که در قانون اساسی است و شورای محترم نگهبان بر روی آنها تکیه خواهد کرد، در خودشان ملاحظه کنند و واقعاً وابسته و دلبسته ی به نظام و قانون اساسی باشند؛ بخواهند قانون اساسی را اجرا کنند؛ چون رئیس جمهور سوگند میخورد که قانون اساسی را اجرا کند؛ قسم دروغ که نمیشود خورد. کسانی که این را احساس میکنند، در آن میدان می آیند؛ کسانی هم که نه، قصد ندارند در این صحنه حاضر شوند، در صحنه ی انتخاب کردن و کمک به پرشور شدن انتخابات شرکت خواهند کرد. »