به نقل از نیوزویک پس از آنکه اعتراض برخی از کارکنان زن شرکت هواپیمایی ایر فرانس منجر به این امتیاز شد که کارکنان زنی که خواهان رعایت قوانین پوشش داخلی ایران نیستند مختار باشند برای پرواز به ایران حق انتخاب داشته باشند، حالا و با آغاز پروازهای روزانه این شرکت هواپیمایی فرانسه به تهران، یک تومار اینترنتی که با امضای فردی موسوم به " آقای لورن " در فضای اینترنت پخش شده در حال جمع آوری امضا است تا از طریق آن خدمه همجنسگرای شرکت هواپیمایی ایر فرانس از سفر به ایران مستثنی شوند.


در این نامه با اشاره به اینکه همجنسگرایی در ایران یک جرم بوده و مجازات دارد، خواسته شده تا خدمه همجنسگرای ایر فرانس پروازهای به مقصد تهران را تحریم کنند.

این تومار اینترنتی از زمان انتشار آن در روزهای گذشته 26 هزار امضا جمع کرده است.

این تومار خطاب به رییس شرکت هواپیمایی ایر فرانس و نیز وزیر حمل و نقل فرانسه نوشته شده است.

گفتنی است "آلن ویدال" وزیر حمل و نقل فرانسه روز یکشنبه در نخستین پرواز شرکت هواپیمایی ایر فرانس به مقصد تهران یکی از مسافران بود.

پروازهای ایرفرانس به تهران که از 8 سال پیش متوقف شده بود از روز یکشنبه دوباره از سر گرفته شد و قرار است چهار بار در هفته انجام شود.

"ژان مارک کاتروجی" دبیر کل اتحادیه حمل و نقل هوایی فرانسه در واکنش به جمع آوری تومار اینترنتی در زمینه مختار کردن خدمه همجنسگرا برای سفر به ایران، با اشاره به اینکه او از هویت "آقای لورن " که نویسنده نامه اینترنتی است، اطلاعی ندارد، گفت  دو موضوع سفر خدمه های زن ایر فرانس با سفر خدمه های همجنسگرا یکسان نیست چون به گفته او زنان خدمه به طور مشخص قادر به کتمان و یا پنهان کردن هویت جنسی خود نیستند ، اما خدمه همجنسگرای ایر فرانس مادامی که خود هویت شان را آشکار نکرده باشند هیچ کسی درباره همجنسگرا بودن آنها اطلاعی ندارد و در پاسپورت آنها هیچ اشاره ای به همجنسگرا بودنشان نشده است.