به گزارش پارس به نقل از مهر، پایگاه اینترنتی روس زبان اسرائیلی www. newsru. co. il روز با انتشار خبری تحت عنوان « اسرائیل سفارت دیگری را در نزدیکی مرز با ایران افتتاح می‏ کند» ، نوشت: بعد از چهار سال کشمکش، سرانجام ترکمنستان موافقت کرد که نخستین سفیر اسرائیل در عشق‏ آباد را بپذیرد.

این گزارش حاکیست که « شمی تسور» که از دیپلمات‏ های برجسته رژیم صهیونیستی بوده و هم ‏ اکنون سفیر این رژیم در نیوزلند است، به عنوان نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در عشق‏ آباد معرفی شده‏ است.

لازم به ذکر است که عشق‏ آباد و تل‏ آویو در سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک خود را آغاز کردند و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۹ میلادی تصمیم گرفت، سفارتخانه دائم این رژیم را با تعیین سفیر خود، در ترکمنستان افتتاح کند.

لازم به ذکر است که طرف ترکمنی پیش از این با کاندیدای ۲ سفیر پیشنهادی این رژیم که یکی از آن « روون دانئل» نماینده سابق سازمان موساد در مسکو بوده و نیز « حایم کورن» دیپلمات و مدرس کالج امنیت ملی رژیم صهیونیستی موافقت نکرده بود.

به این ترتیب رژیم صهیونیستی بعد از باکو پایتخت آذربایجان، دومین سفارت خود را در نزدیکی مرزهای ایران در عشق‏ آباد افتتاح می‏ کند.

اسرائیل در کشورهای منطقه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و ارمنستان فاقد نمایندگی دیپلماتیک است.