پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- هیچ دیداری بین عارف و علی لاریجانی انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، برخلاف فضاسازی انجام شده درخصوص توافق دکتر علی لاریجانی و دکتر محمدرضا عارف و برگزاری جلسه ای بین این دو، پیگیری ها نشان می دهد هیچ توافق و دیداری صورت نگرفته است.

بر اساس جمع بندی صورت گرفته، سران جریان اصلاحات و حسن روحانی رئیس جمهور تمایل دارند همچنان لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی باقی بماند.

البته سران جریان اصلاحات بر این باورند که نبایستی به راحتی، «93 رای» نمایندگان اصلاح طلب به راحتی در اختیار لاریجانی قرار گیرد و بایستی بر اساس معامله ای این اتفاق صورت گیرد.

در عین حال که بدنه جریان اصلاحات به شدت از اینکه عارف، ریاست مجلس را در اختیار نداشته باشد نگران هستند همچنین شخص عارف نیز تاکید دارد که این بار دیگر انتخابات 92 نیست که بخواهد با فشار رئیس دولت اصلاحات و هاشمی رفسنجانی به نفع یک عضو جریان اصولگرا کناره گیری کند.

بر همین اساس فعلا فضای رسانه ای اصلاحات به سمت این خواهد رفت که عارف نامزد اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست مجلس است که در موقع مقتضی با دریافت امتیازات بیشتری از رئیس مجلس، بتوانند نامزدی عارف را به جای یک باخت به فرصتی برای حضور بیشتر در کسب کرسی های قدرت مجلس تبدیل کنند.

همچنین سران جریان اصلاحات بر این باورند که مرحله دوم می توانند تعداد نمایندگان خود را از 93 نفر فعلی به 105 تا 120 نفر افزایش دهند و با قدرت بیشتری به چانه زنی با علی لاریجانی بپردازند.