حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مواضع وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر مهار قدرت منطقه‌ای ایران به عنوان گام پساتوافق اظهار داشت: برجام تنها در یک مورد بود و تمام شد و ما دیگر چیزی به اسم برجام دو نداریم چراکه مذاکره با آمریکا انحصارا درباره مسائل هسته‌ای مورد تایید رهبر انقلاب قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس هشتم تاکید کرد: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا در تدارک تحمیل برجام دو به ایران و حتی بیشتر از آن درصدد از بین بردن و استحاله انقلاب اسلامی است و آنها نوعی جمهوری اسلامی را می‌خواهند که مبتنی بر اسلام سکولار باشد.

ابراهیمی با اشاره به قابل اعتماد نبودن آمریکایی‌ها و اثبات شدن این مسئله ادامه داد: ما دیدیم که نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه آمریکا مشکلات دیگری را نیز برای کشورمان به وجود آورد و برجام 2 به معنای سلب قدرت دفاعی از ایران و تسلیم کردن کشورمان در مقابل قدرت‌های غربی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر قرار بود ما در مقابل آمریکا تسلیم شویم، نظام شاهنشاهی بهتر بود تصریح کرد: امروز اقتضای اقتدار ما قدرت دفاعی کشور است و از این رو دولتمردان باید پاسخ مناسبی به آمریکا بدهند و دستگاه دیپلماسی ما باید تلاش کند مواضعی اتخاذ کند که آمریکا به خود جرات ندهد که تعهداتش را زیر پا بگذارد.

وی اظهارات وزیر انرژی آمریکا مبنی بر احتمال پاره کردن برجام توسط رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را نشانه غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید برای استراتژی آینده خود به صورت مستقل و با کسانی که با آنها اتحاد داریم تصمیم‌گیری کنیم چراکه غربگرایی همیشه برای ملت ایران مصیبت‌بار بوده است و ما باید از غرب مایوس باشیم.